تشکیل حلقه‌های بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس غیردولتی زنجان


تشکیل حلقه‌های بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس غیردولتی زنجان

زنجان - ایرنا - طبق برنامه ریزی انجام گرفته، حلقه‌های بهبود کیفیت در مدارس غیردولتی استان زنجان تشکیل شده که هدف آن کمک به ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی است.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حلقه های بهبود کیفیت کمک می کنند تا بتوان اهداف آموزش و پرورش و برنامه های راهبردی استان که در بازه زمانی سه ساله تدوین شده با شتاب بیشتری ادامه یابد.

علی بیات افزود: حلقه بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی در راستای توسعه کمی و کیفی این مدارس تشکیل شده تا با بهره گیری از نظرات و دیدگاه های همه صاحبان اندیشه و خرد این حوزه بتوانیم گام های موثری را برای توسعه این بخش برداریم.
این مسئول ادامه داد: هدف از تشکیل حلقه های بهبود کیفیت در مدارس و مراکز غیر دولتی استان استفاده از نظرات و دیدگاه های همه اندیشمندان و صاحبان خرد و شناسایی ایده های جدید برای پیشبرد برنامه های آموزش و پرورش استان در زمینه توسعه کمی و کیفی مدارس و مراکز غیر دولتی است.

بیات افزود: حلقه های بهبود کیفیت برنامه استانی بوده که جلسات آن ها نیز ماهانه برگزار می شود و در هر جلسه نیز در ارتباط با مسائل و مشکلات مختلف و ارائه راهکارهای لازم با بهره گیری از خرد جمعی، بحث و تبادل نظر به عمل می آید.

وی اظهار داشت: علاوه بر آن، در این جلسات چگونگی انجام و اجرای برنامه سالانه اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی که مبتنی بر سند تحول آموزش و پرورش تدوین شده است مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

این مسئول ادامه داد: در زمان حاضر ۱۹ برنامه مبتنی بر سند تحول بنیادین طی سال جاری توسط اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت های مردمی استان اجرا می شود و به نوعی برنامه ریزی شده که تمامی فعالیت ها و برنامه های این اداره، ذیل سند یاد شده باشد.

وی اظهار داشت: کیفیت بخشی به مدارس و مراکز غیر دولتی، تقویت و ارتقای نقش ارکان سهیم و موثر در فرآیند تعلیم و تربیت، شناسایی و جذب ظرفیت های سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی غیردولتی برای تقویت و گسترش فضاهای آموزش و پرورش در سطح منطقه و استان از جمله برنامه های اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان است.

بیات، توانمندی اعضای شورای آموزش و پرورش، طراحی سیستم، نظارت و پایش فعالیت های مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی، صدور مجوز تاسیس و راه اندازی مدارس مراکز غیر دولتی بر اساس قوانین و مقررات را از دیگر برنامه های مهم اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی بر شمرد.

در زمان حاضر بیش از ۱۳ هزار دانش آموز زنجانی در ۱۲۱ مدرسه غیردولتی استان زنجان تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۵۷ مدرسه با هشت هزار دانش آموز در شهر زنجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر