یک میلیارد ریال نذورات امام‌زاده عبدالله بافق جمع‌آوری شد


یک میلیارد ریال نذورات امام‌زاده عبدالله بافق جمع‌آوری شد

یزد - ایرنا - رئیس هیات امنا آستان مقدس امام‌زاده عبدالله(ع) بافق گفت: در مراسم غبارروبی ضریح متبرک این امام‌زاده مبلغ یک میلیارد و 42 میلیون ریال نذورات مردمی جمع آوری شد.

سید سعید حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از رقم جمع آوری شده ۷۹۰ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال وجه نقد بود اظهار داشت:۲۰۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال از طریق کارتخوان و افزون بر ۴۴میلیون ریال معادل طلا جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه نذورات آستان مقدس در بخش های عمرانی، فرهنگی و جاری هزینه می شود خاطر نشان کرد:برای رفع هر گونه شبهه، شفاف سازی به طور کامل صورت می گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه در هیچ زمانی نذورات آستان امام زاده عبدالله بن موسی کاظم (ع) بافق به مرکز استان ارسال نمی شود تصریح کرد:در گذشته برنامه تدوین شده برای هزینه کرد نذورات وجود نداشت و ادراه اوقاف و امور خیریه استان یزد برای آستان مقدس این امام‌زاده برنامه اجرا می کرد.

رئیس هیات امنا آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) یادآور شد: هیات امنا ناظر و پیشنهاد دهنده امورات است و اداره اوقاف نیز موظف است تا کارشناسی، مناقصه و مشاوره طرح‌ها را تحت عنوان کمیته عمرانی برعهده گیرد.

امامزاده عبدالله برادرامام رضا(ع) و فرزند بلافصل امام هفتم حضرت موسی کاظم (علیه السلام) است،

مورخان بنای اولیه امام‌زاده عبدالله بافق را متعلق به قرن سوم هجری می‌دانند و زیبایی و شکوه گنبد آنرا ستوده اند و اذعان داشتند بنای آستان مقدس این امام‌زاده از نظر معماری گنبد و رواق در دنیا کم نظیر است.

بنای امام‌زاده عبدالله (ع) مجموعه‌ای ارزشمند از فرهنگ ،هنر، تاریخ و نمادهای دینی و آگاهی است که پیوسته به ویژه در ایام نوروز توجه گرشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد