به گزارش برنا از ایلام ؛زرگوشی با اعلام این خبر افزود:بعد از تعمیرات اساسی و با نصب و راه اندازی مبدل حرارتی کلدباکس، خوشبختانه تولیدات پالایشگاه گاز ایلام بصورت کمی و کیفی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

او گفت : میانگین گاز تزریقی به خط سراسری در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است.

او از افزایش 15 درصدی تولید میعانات گازی نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: تولید گوگرد نیز نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 35 درصد افزایش یافته که همه این موفقیت ها در سایه تلاش و کوشش مستمر پرسنل پالایشگاه در راستای پایداری تولید بوده است.

معاون عملیات شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: به لحاظ کیفی نیز پس از سالها میانگین مرکاپتان گاز تزریقی به خط سراسری بهبود یافته است.

مهندس زرگوشی خاطر نشان کرد: انتظار می رود میزان افزایش تولید گاز مایع خام ( LPG) نیز متناسب با افزایش گاز تولیدی و با نوید دریافت خوراک قریب الوقوع از سوی پتروشیمی ایلام، نیز بسیار چشمگیر باشد.

معاون عملیات شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه این پالایشگاه به ظرفیت طراحی اولیه دست یافته است، افزود: با نصب مبدل حرارتی پیچیده کلدباکس که شامل چندین جریان ورودی و خروجی با تبادل حرارت همزمان همراه با تغییر فاز است، همچنین ریبویلر برج دی متانایزر و نیز یک مبدل حرارتی پشتیبان از نوع پوسته لوله با تکنولوژی Tube Insert ساخت داخل، بهبود عملکرد قابل توجهی در واحد استحصال اتان حاصل شده که این مهم تاثیر بسیار خوبی در ارتقا کمی و کیفی محصولات و تولیدات پالایشگاه گاز ایلام داشته است.