سامانه آموزش همگانی و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب رونمایی شد


سامانه آموزش همگانی و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب رونمایی شد

مشهد- ایرنا- سامانه هوشمند آموزش همگانی و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب روز سه‌شنبه طی مراسمی در شرکت آب و فاضلاب مشهد رونمایی شد.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب مشهد در این مراسم گفت: از طریق این سامانه مباحث مربوط به مدیریت مصرف و مباحثی نظیر آب خاکستری، آب مجازی و شیوه‌های صحیح مصرف آب به صورت تصویری ارائه می‌شود.
سید محمد محمودی هاشمی افزود: محتوای غنی برای این سامانه تهیه شده و این نرم‌افزار قابلیت ارائه در محیط‌های عمومی و مدارس را دارد.
وی اظهار داشت: این سامانه برای استفاده مخاطبان مختلف در قالب فیلم‌های گرافیکی، عکس‌های گرافیکی، بازی و طرح‌های انیمیشن طراحی شده و با اتصال به پرژکتور قابلیت ارائه همزمان برای حدود ۵۰۰ نفر را دارد.
هاشمی گفت: ارائه آموزش‌ها به صورت تصویری و بازی بازدهی بسیار بیشتری نسبت به آموزش‌های کاغذی دارد، بحران آب و کم آبی به عنوان حادثه غیرمترقبه برای شهر مشهد نیست و طی سال‌های متمادی وجود داشته لذا با یک بارندگی نباید از تنش آب غافل شد و مدیریت مصرف باید همواره در دستور کار باشد.
وی با بیان اینکه آب مجازی و آب‌های خاکستری از مهمترین موارد قابل ارائه از طریق این نرم‌افزار است، افزود: آب مجازی در تولید کالا مصرف می‌شود اما دیده نمی‌شود، به عنوان نمونه برای تولید یک کاغذ حدود ۱۰ لیتر آب مجازی مصرف می‌شود.
وی اظهار داشت: آب‌های خاکستری و بازچرخانی آب نیز نقش مهمی در مدیریت مصرف دارد و طبق مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد ساختمان‌های بلندمرتبه، هتل‌ها و ادارات باید آب خاکستری را بازچرخانی و برای مصارف غیر شرب نظیر آبیاری فضای سبز استفاده کنند.
معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: کسانی که به این مصوبه پایبند باشند از سوی شهرداری و شرکت آب و فاضلاب مشهد مشمول تخفیف در پرداخت عوارض و هزینه دفع فاضلاب می‌شوند.
وی افزود: مدیریت مصرف، مدیریت تولید و مدیریت توزیع همواره باید مورد توجه باشد که شهروندان تاکنون همراهی خوبی در این زمینه داشته‌اند.
هم اکنون یک میلیون و ۳۵۰ هزار مشترک در بخش آب و ۹۵۰ هزار مشترک در بخش فاضلاب زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب مشهد هستند.
استان‌ خراسان رضوی با یک میلیارد و ۸۵ میلیون مترمکعب، کرمان با ۸۱۳ میلیون متر مکعب، فارس با ۵۵۱ میلیون متر مکعب، اصفهان با ۳۲۰ میلیون متر مکعب و یزد با ۲۹۶ میلیون متر مکعب کسری آب در صدر استان‌های مواجه با کمبود آب قرار دارند.
هم اکنون از ۳۷ دشت خراسان رضوی ۳۴ دشت در شرایط ممنوعه و ممنوعه بحرانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)