خراسان رضوی از موفق‌ترین استانهای کشور در تحقق عدالت آموزشی است


خراسان رضوی از موفق‌ترین استانهای کشور در تحقق عدالت آموزشی است

مشهد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به کمیت و کیفیت خدمات آموزشی جاری به تمامی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی، مناطق دارای جمعیت تلفیقی شیعه و سنی و روند توسعه آموزشها در این استان هم‌اینک خراسان رضوی در زمره موفق‌ترین استانهای کشور در تحقق عدالت آموزشی است.

قاسمعلی خدابنده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت هفته وحدت، افزود: به عنوان مثال افزون بر ۱۰۰ هزار دانش‌آموز از شهروندان سنی معادل حدود ۱۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی استان در سطح خراسان رضوی شاغل به تحصیل هستند که خدمات آموزشی و پرورشی را بطور کامل دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین انواع مراکز آموزشی همچون دولتی، سمپاد، تیزهوشان و مدارس شبانه‌روزی فعال در این استان در همه مناطق جغرافیایی و نواحی دارای جمعیت تلفیق شیعه و سنی فعال بوده و تمامی خدمات آموزشی را بطور یکسان در اختیار همه دانش‌آموزان قرار داده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بر نبود هیچگونه تفاوت کیفی و کمی در ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان متعلق به طیفهای مختلف قومی و مذهبی تاکید و بیان کرد: بر این اساس هم‌اینک عدالت آموزشی با بهره‌گیری از تمامی امکانات در اختیار برای همه اقشار دانش‌آموز در این استان برقرار است.

وی گفت: مدارس باکیفیت شبانه‌روزی، نمونه، دولتی و دیگر انواع مراکز آموزشی هم‌اینک در مناطق سنی‌نشین خراسان رضوی فعالیت دارند لذا در صورتی که هریک از شهروندان خراسانی تفاوتی را در ارائه خدمات آموزشی احساس کردند ما آماده دریافت گزارش آنها به منظور رسیدگی سریع هستیم.

خدابنده به موضوع کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل نیز اشاره و بیان کرد: این پدیده اجتماعی در میان دانش‌آموزان دختر اهل‌سنت بخاطر رواج ازدواج در سن پایین در میان این طیف از شهروندان در مقاطع متوسطه اول و دوم تحصیلی بیشتر دیده می‌شود. با این وجود تا زمانی که دانش‌آموز در کلاس درس حاضر باشد از تمامی خدمات آموزشی برخوردار است.

استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز معادل ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور دارد که در سطح ۱۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه با فعالیت ۹۰ هزار فرهنگی در این استان مشغول تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت