بخش خصوصی 200 سالن سینما در دست ساخت دارد


بخش خصوصی 200 سالن سینما در دست ساخت دارد

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری گفت: هم‌اکنون بخش خصوصی، 200 سالن سینما در دست ساخت دارد که این بخش در سال‌های 1396 تا 1397 هم حدود 200 سالن ساخته است.

رمضان علی حیدری خلیلی روز سه شنبه در آئین انعقاد تفاهم نامه بیست و یکمین پردیس سینمایی امید کشور با شهرداری شیروان اظهار داشت: ۶۹ سالن سینما هم با عنوان پردیس سینمایی امید با مشارکت شهرداریها در دست ساخت است.

وی بدون اشاره به میزان سرمایه گذاری ساخت این تعداد سالن سینمایی گفت: در راستای شعار «ایران تهران نیست»، سازمان سینمایی حضور جدی تری در استان ها خواهد داشت.

حیدری خلیلی افزود: با مشارکت و سرمایه گذاری سازمان سینمایی، بخش خصوصی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها و شهرداریها و سازمان شهرداریهای کشور، توسعه زیر ساخت های سینمایی و افزایش سالن های سینما شتاب گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری گفت: هم اکنون، استقبال شهرداریها برای ساخت سینما در شهرهای فاقد سالن خیلی خوب است و تا امروز تفام نامه ساخت پردیس سینمایی با شهرداران ۲۱ شهر در ۲۱ استان کشور با ظرفیت ۶۹ سالن امضا شده است.

وی گفت: پردیس سینمایی امید در راستای برنامه کلان عمومی سازی دسترسی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و افزایش توان زیرساختی سینمای کشور در شهرهای فاقد سالن سینما که دارای جمعیت بیشتری هستند با محوریت شهرداریها ساخته می شود.

وی افزود: تامین زمین و اجرای عملیاتی پروژه بر عهده شهرداری و تهیه نقشه و طراحی سازه پروژه با سازمان سینمایی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری افزود: ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به صورت بلاعوض برای ساخت پردیس سینمایی امید شیروان پرداخت می شود که از این میزان هفت میلیارد ریال مربوط به سازمان امور سینمایی و پنج میلیارد ریال هم از محل اعتبارات سازمان شهرداری ها و دهداریهای کشور است.

وی گفت: پردیس سینمایی امید به لحاظ ساختمان و معماری، تاسیسات، سالن، پرده، تجهیزات فنی صدا و نمایش فیلم، صندلی و سایر امکانات رفاهی و عمومی، پروژه ای استاندارد و پیشرفته و متناسب با شان و احترام مخاطبان سینمای کشور است.

حیدری خلیلی افزود: شهرستان شیروان به لحاظ پیشینه فرهنگی و جمعیت بیش از ۱۸۰ هزار نفر و وجود مردمان هنر دوست، شایسته انتخاب برای اجرای پردیس سینمایی امید شد.

پردیس سینمایی امید شهرستان شیروان با سه سالن و پیش بینی ۳۰۰ صندلی با محوریت شهرداری شیروان ساخته می شود.

هفت سالن سینما در استان خراسان شمالی فعال است و چهار سالن سینمای دیگر با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهر بجنورد در مرحله پایانی ساخت قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟