315 آموزشگاه در اردبیل به سیستم حرارتی استاندارد تجهیز می‌شود


315 آموزشگاه در اردبیل به سیستم حرارتی استاندارد تجهیز می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به تلاش دولت برای استانداردسازی فضاهای آموزشی در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: 315 آموزشگاه با 635 کلاس درس در این استان با صرف 100 میلیارد ریال اعتبار بزودی به سامانه‌های حرارتی استاندارد مجهز خواهند شد.

احمد ناصری روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی مانور سراسری زلزله مدارس استان با اشاره به ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی مدارس غیردولتی اظهارداشت: به مدارس غیردولتی استان تا مهر ۹۹ مهلت داده شده تا فضای آموزشی خود را با استانداردهای تعیین شده تطبیق دهند و در این راستا به هیچ مدرسه غیردولتی که استانداردهای لازم را نداشته باشد، مجوزی صادر نمی‌شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم انتخاب مدارس عادی دولتی یا غیردولتی در اجرای نمادین مانور سراسری زلزله، اظهارداشت: در انتخاب مدارس، جنسیت، دوره تحصیلی و برخورداری یا عدم برخورداری از امکانات موجود در نظر گرفته شود.

او گفت: برای اینکه اهداف ترسیم شده در اجرای مانور سراسری محقق شود، باید دانش‌آموزان در مدارس برای آگاهی از چگونگی مقابله با وقوع حوادث زلزله، بطور مستمر و مداوم آموزش داده شوند.

ناصری با بیان اینکه اجرای مانور زلزله در مدارس باید در فاصله زمانی معینی برگزار شود، تا لطمه ای به ساعات آموزشی وارد نشود، تصریح کرد: مشارکت مدیران مدارسی منتخب در اجرای برنامه ها و جلسات هماهنگی الزامی است.

وی در ادامه به ابعاد آموزشی مانور سراسری زلزله اشاره کرد و گفت: در آموزش ۲ اصل خروج و پناه‌گیری در اولویت است و برای تحقق اهداف ترسیم شده، خروجی کار مورد رصد قرار می‌گیرد.

وی بر اجرای برنامه‌ها بویژه مانور سراسری زلزله با محوریت دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: تشکل‌های دانش‌آموزی ظرفیت خوبی برای آموزش دانش‌آموزان مدارس هستند که نباید از آنها غافل بود.

به گزارش ایرنا ، مهرماه امسال ۲۵۰ هزار دانش‌آموز ۱۹ منطقه آموزشی در ۱۱ شهرستان استان اردبیل سال تحصیلی ۹۹ ـ ۹۸ را آغاز کردند.

این دانش‌آموزان از پایه‌های پیش‌دبستانی تا دبیرستان با حضور در حدود ۱۰ هزار کلاس درس آماده‌سازی شده در سه هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی سال تحصیلی جدید را شروع کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر