13 خانه پاتوق معتادان در استان شناسایی و پلمب شد


13 خانه پاتوق معتادان در استان شناسایی و پلمب شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان، از شناسایی و پلمب 13 خانه پاتوق معتادان در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان زنجان، حجت‌الاسلام محسن کرمی ضمن قدردانی از محول شدن مدیریت کمیته حقوقی مبارزه با موادمخدر به عهده رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، گفت: قطعا حضور رئیس‌کل دادگستری استان در راس این کمیته، موجب پویایی و اثرگذاری بیشتر کمیته خواهد شد.

وی افزود: بسیاری از معتادان حاضر به درمان نیستند، لذا برای جلوگیری از آسیب‌های آن باید با ایجاد ظرفیت‌ها و بستر مناسب نسبت به درمان معتادان ولو به صورت اجباری اقدام مناسب صورت گیرد.

دادستان مرکز زنجان با بیان اینکه در برنامه قبلی نگه‌داری معتادان متجاهر در مراکز شش ماهه بود، یادآور شد: لذا با توجه به کمبود ظرفیت این مراکز، مدت نگه‌داری به سه ماه کاهش یافته است که در این راستا تمرکز ما به برگزاری دوره‌های سه ماهه است.

کرمی تصریح کرد: اداره بهزیستی و شورای مبارزه با موادمخدر، سامانه جامع اطلاعات معتادان متجاهر را راه‌اندازی کنند تا همه اطلاعات، مشخصات، سابقه مصرف، حضور در کمپ و وضعیت معیشتی و زندگانی وی در این سامانه ثبت شود. در این صورت می‌توان با پایش اطلاعات به برنامه‌ریزی مناسب پرداخت.

دادستان مرکز استان خاطرنشان کرد: سیزده خانه پاتوق معتادان در استان شناسایی و پلمب شده است و دستگاه قضایی استان در صورت مشاهده خانه پاتوق‌ها در راستای برقراری امنیت اجتماعی جامعه نسبت به پلمب آن‌ها اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق