مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) از قطب های درمانی غرب کشور است


مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) از قطب های درمانی غرب کشور است

کرمانشاه - ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مجتمع بیمارستانی امام رضا علیه السلام کرمانشاه با چهار بیمارستان اکنون یکی از قطب های درمانی غرب کشور است.

محمودرضا مرادی روز سه شنبه در مراسم افتتاح بیمارستان سوانح و سوختگی گلستان در سرسرای اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه با بیان اینکه این مجتمع بیمارستانی اکنون ۷۵۰ تخت دارد، گفت: چهار بیمارستان امام رضا، سوانح و سوختگی، ریوی نسیم و مرکز جامع سرطان به بیماران منطقه غرب کشور ارائه می کند.

وی اظهار داشت: مرکز جامع سرطان با ۱۲۰ تختخواب و ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او با اشاره به اینکه در این مجتمع اکنون ۸۰۰ تختخواب فعال است، گفت: با افتتاح پروژه های در دست اجرا تعداد تختخواب های این مجتمع بیمارستانی به هزار تخت افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: اکنون ۲۰۰ متخصص و فوق تخصص، ۴۵۰ رزیدنت و فلو، ۲هزار و ۶۰۰ پرسنل، ۲۴ بخش تخصصی و فوق تخصصی، ۲ مرکز پیوند مغز استخوان و کلیه در این مجتمع بیمارستانی فعال است.

به گفته او تاکنون ۱۴۲ مورد پیوند مغز استخوان و هزار و ۳۵۰ پیوند کلیه در این مجتمع بیمارستانی انجام شده است.

وی تصریح کرد که مرکز پیوند قلب کرمانشاه نیز تا حدود سه ماه آینده راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: اکنون یک دستگاه رادیوتراپی در این مجتمع بیمارستانی فعال است و به زودی سه دستگاه دیگر در این مجتمع راه اندازی می شود و بخش زیادی از مشکلات استان در این بخش برطرف می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مورد بیمارستان سوانح و سوختگی گلستان تیز گفت: این بیمارستان در زمینی با زیربنای 9 هزار مترمربع در محوطه بیمارستان امام رضا(ع) در پنج طبقه ساخته شده و دارای 50 تخت شامل 38 تخت جراحی و بستری و 12 تخت ویژه است.

مرادی افزود: برای ساخت و تجهیز این بیمارستان که هدیه مقام معظم رهبری به مردم استان کرمانشاه بوده است، ۵۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که ۳۵ میلیارد تومان برای ساخت و ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز آن، هزینه شده است.

وی تصریح کرد: تمام تجهیزات این بیمارستان با توجه به حساسیت درمانی بیماران سوختگی و نیاز آنها به مراقبت‌های ویژه بر اساس آخرین استانداردهای جهانی تهیه و خریداری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درگ بی ام و M3 تورینگ با 911 و R8؛ باشگاه 1000 اسب بخاری‌ها!