هشت هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی زنجان تعیین تکلیف شد


هشت هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی زنجان تعیین تکلیف شد

زنجان- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: سالانه مکلف به تعیین تکلیف 2 هکتار از زمین‌های بلااقدام شهرک‌ها هستیم که در سال گذشته، هشت هکتار زمین طرف‌های قرارداد را خلع ید و قراردادهای راکد را باطل کردیم و برای سال جاری نیز 10 هکتار در برنامه داریم.

ایرج احمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: افرادی که زمین را در شهرک‌های صنعتی استان خریداری کرده ولی به بهره‌برداری نرسانده‌اند در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرف‌های قرارداد یا زمین خریده شده را به بهره‌برداری رسانده و یا قرارداد خود را فسخ کنند تا زمین مربوطه به سرمایه‌گذار جدید واگذار شود.

احمدی افزود: با توجه به محدودیت زمین صنعتی در مرکز استان، متقاضیان را به شهرک صنعتی شهید شهریاری (زنجان ۴) هدایت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: در 6 ماهه اول سال جاری، شمار قراردادها ۲۰۰ درصد و مساحت واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی این استان ۱۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

احمدی با اشاره به تملک ۱۰۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی شهید شهریاری (زنجان ۴)، اظهار داشت: مساحت این شهرک از ۳۰۰ به ۴۰۰ هکتار رسیده و پیگیر افزایش ۳۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی صائین‌قلعه نیز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی شهید شهریاری ۱۳ سال معافیت مالیاتی داشته، از منابع آبی کافی برخوردار بوده و به دلیل قرار گرفتن در کنار پست برق ۴۰۰ کیلوولت و خط انتقال گاز، زیرساخت‌ها در آن فراهم است.

احمدی با بیان اینکه با توجه به ذخیره زمین صنعتی در پی افزایش مساحت نیستیم، تصریح کرد: بیشتر به دنبال تعیین تکلیف قراردادهای راکد و زمین‌های بلااقدام هستیم که به‌رغم مهیا بودن زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری در آن‌ها صورت نگرفته است.

این مسئول در خصوص وضعیت شرکت‌های خدماتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان، گفت: در هشت شهرک از ۱۶ شهرک صنعتی استان، شرکت خدماتی وجود دارد که در بعضی شهرک‌ها مانند هیدج و خرمدره، موفق بوده و در بعضی مانند اشراق (زنجان یک) عملکرد موفقی نداشته و بار مسئولیت آن‌ها نیز بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی افتاده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با اشاره به برگزاری انتخابات شرکت خدماتی شهرک صنعتی اشراق زنجان در ماه آتی، افزود: از واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک برای مشارکت در انتخابات، دعوت می‌شود.

احمدی اظهار داشت: هر اندازه میزان مشارکت بیشتر باشد، نفرات انتخابی، قوی‌تر و بهتر می‌توانند شهرک را اداره کنند.

وی خاطرنشان کرد: دایر کردن شرکت خدماتی در شهرک صنعتی خدابنده نیز امسال برنامه‌ریزی شده است.

احمدی اظهار داشت: شهرک‌های صنعتی خصوصی مانند ناجی (شهرک صنعتی صنایع دستی مس) را نیز مکلف می‌کنیم تا با انتخاب هیات‌مدیره و استقرار شرکت خدماتی بتوانند شهرک را مدیریت کرده و روند رو به بهبودی که گام‌به‌گام از سوی محیط زیست ابلاغ می‌شود را پیگیری کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان که در روزهای گذشته در قالب دیدار کارگزاران نظام با مردم، پاسخگوی مراجعات بود در این رابطه گفت: بیشتر مراجعات در ۲ حوزه درخواست زمین و اشتغال بود که راهنمایی لازم برای مراجعان صورت گرفت.

وی اظهار داشت: شاید اشتغال به‌صورت مستقیم به بخش ما مربوط نشود ولی مردم، مستاصل بوده و به تمام دستگاه‌ها مراجعه می‌کنند که تا حد امکان راهنمایی لازم انجام شد.

احمدی در پاسخ به تاثیر این دیدارها، خاطرنشان کرد: جامعه آماری شرکت‌های صنعتی، کم بوده و ۱۶۰۰ نفر با این شرکت قرارداد دارند ضمن اینکه ماهیت سازمان به‌گونه‌ای است که مسئولان شرکت در دسترس بوده و هر زمان لازم باشد به دفتر نیز

مراجعه می‌کنند.

وی افزود: این دیدارها برای مراجعان دستگاه‌های با جامعه آماری گسترده مانند بهزیستی و کمیته امداد، مفیدتر است زیرا صنعتگر، مسیرش را می‌داند و خودش به سراغ ما می‌آید.

احمدی تصریح کرد: البته وظیفه مسئولان، پاسخگویی به مرجعات بوده و به همین دلیل در این دیدار مردمی حضور پیدا کردیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...