مداخلات پیشگیرانه برای جلوگیری از کودک‌آزاری در دستورکار بهزیستی


مداخلات پیشگیرانه برای جلوگیری از کودک‌آزاری در دستورکار بهزیستی

زنجان- ایرنا - کودک‌آزاری جرم محسوب می شود و بهزیستی یکی از نهاد مداخله گر در این زمینه است که تلاش دارد با مداخلات روانی و اجتماعی از وقوع این پدیده پیشگیری کند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان روز سه شنبه در این ارتباط با اشاره به نقش بهزیستی به عنوان مداخله گر در کودک آزاری، گفت:در این راستا کارشناسان اورژانس اجتماعی به صورت سیار در سطح شهر فعال بوده و پس از دریافت هر گونه گزارش مبنی بر کودک آزاری با هماهنگی نیروی انتظامی مداخله کرده و طی مراحل قانونی کودک آسیب دیده را به بهزیستی تحویل می دهند.

سلمان حسینی افزود: به تازگی بحث‌های زیادی پیرامون سن ازدواج دختران مطرح بود که موجب شد ازدواج کودکان کانون توجه بسیاری از حقوقدانان و جامعه‌شناسان و بعضی از فقها قرار گیرد و بسیاری از این افراد با ازدواج دختران در سن کودکی مخالفت کردند.

وی یادآوری کرد: این موضوع از نمونه بحث‌هایی بود که مجموعه کشور با آن درگیر و موفقیت‌های خوبی نیز حاصل شد و حتی تعدادی از دستگاههای تصمیم‌ساز در پی اصلاح قوانین در این زمینه برآمدند.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان ۶۰ کودک و نوجوان بی سرپرست و بد سرپرست نگهداری شده و ۲۳۱ کودک نزد خانواده امدادبگیران نیز از حمایت‌های مادی و معنوی بهره‌ می‌برند.

وی اضافه کرد:۹۷ نفر از فرزندان تحت سرپرستی در قالب بیمه عمر تحت پوشش بوده و نزدیک به پنج میلیون ریال نیز به عنوان یارانه برای نگهداری از فرزندان به مراکز و موسسات خیریه پرداخت می‌شود.

حسینی با اشاره به برخی چالش‌ها در بحث حقوق کودک، بیان کرد: به دلیل پیچیدگی های جوامع به خصوص در کشورهای توسعه نیافته با توجه به فضای فرهنگی جدید و به دلیل اینکه این جوامع در حال گذار از سنت به مدرنیته هستند، نگاه سنتی هنوز ارجحیت دارد و فرزندان به دلیل نگاه های جدید، روش های تربیتی گذشته را نمی پذیرند، به همین دلیل است که صاحب نظران معتقدند علاوه بر رفع خلأها و نواقص موجود در زمینه حقوق کودک باید از بعد فرهنگی نیز آسیب شناسی لازم نیز انجام گیرد.




حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین عکس از زن فوق جوان و زیبای کوروش یغمایی + بیوگرافی جذاب ترین خواننده راک