حضور سه وزیر در ابرکوه رویدادی بی‌سابقه در تمامی دولت‌ها


حضور سه وزیر در ابرکوه رویدادی بی‌سابقه در تمامی دولت‌ها

یزد - ایرنا - دومین سفر کاروان تدبیر و امید فرصت مناسبی را برای رشد و توسعه استان یزد فراهم آورد که در این سفر برخی از اعضای کابینه به نمایندگی از دولت در شهرستان‌ها حضور یافته و علاوه بر افتتاح طرح‌ها، در نشست‌های شورای اداری شرکت کردند، حضور سه وزیر در سفر روز یکشنبه دولت به استان یزد در شهرستان ابرکوه، رویدادی بی‌سابقه را برای این شهرستان که...

فرماندار و امام جمعه ابرکوه در گفت و گو با گزارشگر ایرنا، با قدردانی از حضور وزیر نیرو به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری و وزیران بهداشت و درمان و ورزش و جوانان در این شهرستان، گفتند: این سفر بی شک در شتاب بخشی به توسعه ابرکوه تاثیرگذار خواهد بود .

محمد کاظمی‌نسب گفت: در سفر وزیر نیرو و نماینده ویژه رئیس جمهوری و وزرای بهداشت و درمان و ورزش و جوانان سه پست ۱۳۲ به ۲۳۰ کیلو ولت برق، طرح توسعه بیمارستان و سالن ورزشی روستای ده عرب ابرکوه به بهره‌برداری رسید.

وی با قدردانی از قول مساعد وزیر بهداشت و درمان برای تامین دستگاه سی تی اسکن تا ۲ هفته دیگر برای بیمارستان ابرکوه، افزود: برای این طرح‌ها افزون بر ۶۷۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

کاظمی‌نسب تبدیل ابرکوه به منطقه ویژه اقتصادی که در مجلس تصویب شده و اجرای آن نیازمند دستور دولتمردان است، ایجاد شهرک سنگ با هدف ساماندهی و فرآوری سنگ‌های ساختمانی و عرضه آن به بازارهای داخلی و خارجی و همچنین ساخت باند دوم جاده ابرکوه - جرقوئیه از محورهای توسعه شهرستان ابرکوه محسوب می‌شود که در این سفر تحقق آنها از دولت درخواست شده است.

ابرکوه شهرستانی کمتر توسعه یافته در استان یزد

امام جمعه ابرکوه این شهرستان را از مناطق کمتر توسعه یافته استان دانست و گفت: با بررسی‌هایی که از سوی وزیر بهداشت صورت گرفته امیدواریم که مشکلات بهداشت و درمان، بیمارستان، تجهیز درمانگاه شبانه‌روزی بخش بهمن و تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی روستاها این شهرستان انجام شود.

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در خصوص وضعیت کشاورزی ابرکوه نیز اظهار داشت: ایجاد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و سرمایه گذاری در این خصوص از نماینده رئیس جمهور درخواست شده است.

وی با تبیین مزیت‌های اقتصادی و جغرافیایی ابرکوه، این شهرستان را مستعد توسعه مراکز تولیدی، اقتصادی و حوزه صادرات دانست و تصریح کرد: زمینه سرمایه گذاری برای بخش خصوصی در این شهرستان فراهم شده است.

۹۳ درصد انرژی برق ابرکوه در حوزه تولید استفاده می‌شود

وزیر نیرو نیز با بیان اینکه وضعیت برق کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد، ادامه داد: تا پایان امسال افزون بر سه هزار مگاوات برق به ظرفیت نصب شده کشور اضافه می‌شود و امکان خوبی برای تبادل انرژی با کشورهای همسایه داریم .

رضا اردکانیان در گفت وگو با گزارشگر ایرنا، با بیان اینکه در مدیریت مصرف برق مردم به درستی دریافتند که توسعه کشور در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، معدنی، درمانی، حتی آموزش و تحقیق و پژوهش متکی به برق است، خاطر نشان کرد: برای تداوم این پایداری باید مصرف کنترل شود.

حضور سه وزیر در ابرکوه رویدادی بی‌سابقه در تمامی دولت‌ها

وی با بیان اینکه پست ۱۳۲ به ۲۳۰ کیلو ولت برق ابرکوه، جزو ۹ پروژه‌ای بود که در حوزه وزارت نیرو در استان یزد با ۴۷۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و خاطرنشان کرد: پست برق ابرکوه در تامین برق مطمئن برای شهروندان، صنایع و معادن وارد مدار تولید شد که با افتتاح آن ظرفیت اوج بار این شهرستان تا چهار برابر افزایش پیدا کرده که زیرساخت مناسبی برای تشویق سرمایه‌گذاران در این شهرستان را فراهم ساخته‌است.

اردکانیان تصریح کرد: ابرکوه از مناطقی است که سهم مصرف برق این شهرستان در تولید بالاست و ۹۳ درصد برق مصرفی، صرف تولید می شود .

ساخت ۲۴۴بیمارستان و مراکز بهداشتی در نقاط محروم کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در طرح تحول حوزه سلامت حدود سه درصد از سهم جی دی پی به حوزه سلامت افزوده شد.

دکتر سعید نمکی در جریان سفر کاروان دولت تدبیر وامید به استان یزد درگفت وگو با گزارشگر ایرنا در ابرکوه افزود: در طرح تحول سلامت علاوه بر افزودن حدود ۲۳هزار تخت بیمارستانی، تعداد قابل توجه‌ای مراکز بهداشتی و درمانی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت، پرداخت قابل توجه‌ای از هزینه‌ها از سوی بیماران کاهش یافت، اظهار کرد: در فاز دوم این طرح بهداشت و پیشگیری بر درمان تقدم دارد و در این زمینه بیشتر فعالیت می شود.

نمکی ادامه داد: برای توسعه زیرساخت‌های مناطق محروم کشور امسال ۴۴ بیمارستان جدید و حدود ۲۰۰ مرکز بهداشتی و درمانی و خانه بهداشتی در دست اجراست.

وزیر بهداشت، درمان آموزش و پزشکی خاطرنشان کرد: تهیه داروهای اساسی بحث جدی این وزاتخانه است که تولید داروهای مورد نیاز در داخل کشور در دستور کار قرارگرفته است .

حضور سه وزیر در ابرکوه رویدادی بی‌سابقه در تمامی دولت‌ها

وی همچنین خاطر نشان کرد: تا سال آینده ۶۰۰ تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت موجود بیمارستان‌های استان یزد افزوده می‌شود.

نمکی تصریح کرد: یک کار بسیار فوق تخصصی و برجسته که چندروز پیش در یزد انجام گرفت پیوند کبد بود که با موفقیت انجام شد و تا اوایل سال آینده هم نیز بخش پیوند مغز واستخوان در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد راه اندازی می‌شود.

وزیر بهداشت ودرمان آموزش پزشکی با اشاره به بهره برداری طرح توسعه بیمارستان خاتم الانبیاه (ص) ابرکوه تاکید کرد: با ۲۰۰میلیارد ریال بودجه که برای تکمیل فازهای آن اختصاص داده خواهد شد ، نیازهای بیمارستان ابرکوه تا ۱۵ سال آینده برآورده می شود.

تکمیل تمام پروژه های نیمه تمام ورزشی تاپایان دولت دوازدهم

وزیر ورزش و جوانان نیز گفت: در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به یزد مصوب شد حدود ۵۶ پروژه نیمه تمام ورزشی در استان یزد تکمیل شود.

مسعود سلطانی فر در جریان سفر کاروان دولت تدبیر وامید به استان یزد درگفت وگو با گزارشگر ایرنا در ابرکوه افزود: استادیوم دوچرخه سواری و سالن سرپوشیده دو و میدانی، ۲ پروژه بزرگ ورزشی نیمه تمام یزد است که رئیس جمهور دستور تکمیل آنها را صادر کرد.

وی اظهار کرد: زیرساخت‌های ورزشی کشور با وجود محدویت‌های اعتباری در حال اجراست و در سه سال گذشته از حدود چهار هزار پروژه ورزشی نیمه تمام، یک هزار پروژه آن تکمیل شده است.

سلطانی فر بابیان اینکه در سال گذشته تکمیل ۵۰۰ پروژه نیمه تمام هدف گذاری شده بود اما ۷۰۰ پروژه تکمیل شد، خاطرنشان کرد: امسال هم با همه محدویت‌هایی تکمیل ۷۰۰پروژه هدف گذاری شده که تاکنون ۳۴۰ پروژه آن به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: تا پایان دولت دوازدهم تمام پروژه‌های نیمه تمام ورزشی تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق