خانه طبیعت کودک و نوجوان بوشهر افتتاح شد


خانه طبیعت کودک و نوجوان بوشهر افتتاح شد

بوشهر- ایرنا- خانه طبیعت کودک و نوجوان بوشهر روز سه شنبه درآیینی با حضور مسئولان شهری به بهره‌برداری رسید.

سرپرست سازمان فرهنگی، تفریحی و ورزشی شهرداری بوشهر در این آیین گفت: با توجه به فضای جامعه امروز که کودک و نوجوان از فضای طبیعت فاصله گرفته این فضای تفریحی آموزشی چندین هدف و برنامه را دنبال می‌کند.

احمد بارگاهی افزود: در این پارک یکی موضوع فعال کردن شایستگی‌های علمی، فنی و فردی فرد با طبیعت و ارائه آموزه‌های طبیعی است.

وی ادامه داد: مربیان مجرب و با دانش در این پارک مستقر هستند که می‌توانند در آشنایی نسل جدید با موضوع‌های محیط زیستی و مسائل ترافیکی آموزش‌های موثری به دانش آموزان ارائه کنند.

بارگاهی اظهار داشت: در این پارک زمینه‌ای فراهم شده تا خانواده‌ها، کودکان و دانش‌آموزان رشد یکپارچه‌ای داشته باشند.

وی افزود: در قسمتی از پارک حیواناتی چون جوجه، مرغ و خروس و بز در قالب یک باغچه کوچک گرد هم آورده شده‌است زیرا بچه‌ها از لمس حیوانات و غذا دادن به آنها لذت می‌برند.

بارگاهی بیان کرد: همچنین کودکان وقتی تخم گذاشتن مرغ تا مرحله تبدیل شدن به جوجه و مراحل رشد حیوانات و آنچه در طبیعت اتفاق می‌افتد را می‌بینند از جنب و جوشی که در طبیعت جریان دارد انرژی می‌گیرند.

وی افزود: علاوه براین در خانه طبیعت کودک و نوجوان شرایط آشنایی کودکان با سبک زندگی روستایی، تولید فرآورده‌های دامی و نحوه پخت نان محلی فراهم شده‌است.

سرپرست سازمان فرهنگی، تفریحی و ورزشی شهرداری بوشهر گفت: این مرکز در فضایی به مساحت پنج هزار مترمربع با اعتبار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تجهیز و راه‌اندازی شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...