بندر دیر در محاصره زباله


بندر دیر در محاصره زباله

بوشهر- ایرنا- بندر دیر در جنوب استان بوشهر به دلیل دفع غیر اصولی پسماند در این شهر در محاصره دیواره‌ای از زباله‌های انباشته قرار گرفته که علاوه بر چشم‌انداز نازیبای آن بو و دود نامطبوع ناشی از آتش زدن آنها و تجمع حیوانات و حشرات در محل باعث آلودگی هوا و محیط زیست شده و سلامتی شهروندان را به خطر انداخته‌است.

مردم بندر دیر از اصولی و بهداشتی نبودن دفع پسماندها و وضعیت نابسامان محل آن نگران و خواستار رسیدگی جدی مسئولان در این زمینه هستند.

یکی از اهالی شهر دیر گفت: انباشت زباله‌ها در حاشیه شهر جلوه ناپسندی برای طبیعت ایجاد کرده و به دلیل بادهای غالب شمالی بوی بد و دود آن ما را آزرده کرده‌است.

علی مومنی افزود: انتظار داریم که مسئولان شهری با تصمیم‌های صحیح و اصولی به خواسته قانونی مردم و حفظ محیط زیست اهتمام جدی داشته باشند و به این مساله در شهر دیر هر چه زودتر رسیدگی کنند.

وی گفت: زباله‌های شهر دیر فقط جمع‌آوری می‌شو و هیچ جانمایی مشخصی ندارند و در اطراف شهر مانند دیوار روی هم انباشته می،شود که باید با کمک دستگاه‌های مسئول نسبت به ایجاد سایت پسماند بصورت تفکیک از مبدا اقدام شود.

رئیس خانه مشارکت مردمی در سلامت شهرستان دیر گفت: شهرداری‌های این شهرستان برای جانمایی سایت‌های پسماند تاکنون همکاری نکرده‌اند و دفع زباله‌ها در این شهرها بویژه بندر دیر غیر بهداشتی است.

محسن خیراندیش افزود: کانال آب‌های سطحی شهر دیر و پراکنده شدن زباله‌ها و بو و دود ناشی از آتش زدن آنها در هنگام وزش باد بیشتر فضای شهر را فرا می‌گیرد و بو و برای سلامتی مردم مشکل ایجاد کرده‌است.

وی گفت: هجوم سگ‌های سرگردان در ساحل ناشی از وجود پسماندها است که امنیت جانی مردم بویژه کودکان را تهدید می‌کند.

رئیس خانه مشارکت مردمی در سلامت شهرستان دیر بیان کرد: وضعیت نخاله‌های ساختمانی در کنار ساحل چهره شهر را نازیبا و باعث وفور جانوران موزی و گزنده شده‌است.

وی گفت: برای رعایت مسائل بهداشتی در سطح شهرباید شهرداری در رعایت بهداشت پیشقدم باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: مشکل بهداشتی در این شهرستان به فاضلاب‌ها، پسماندها، گردخاک و زیست محیطی است که اولویت توجه به دفع بهداشتی پسماندها در این شهرستان است.

احمدآخوندی افزود: پسماندهای غیرعفونی در شهرستان دیر به عنوان یک مشکل بهداشتی شناسایی شده‌است که به دلیل رعایت نکردن دفن بهداشتی آن سلامت مردم به خطر افتاده‌است.

وی گفت: موضوع پسماندها چند بار در شورای سلامت شهرستان مطرح اما هیچ کاری برای جانمایی آن نشده و اکنون دفع آنها بهداشتی نیست.

آخوندی بیان کرد: خانه مشارکت مردمی در سلامت به عنوان بازوی پرتوان شبکه بهداشت و درمان برای خدمات دهی به مردم در حوزه سلامت و انعکاس مشکلات بهداشتی در شهرستان بسیار موثر است.

وی ادامه داد: انباشت زباله‌ها بصورت روباز در حاشیه شهر و سوزاندن آنها برخی محله‌های شهر دیر از جمله فرهنگیان و کوی جانبازان که در مجاورت آن قرار دارند را به دلیل بوی بد و دود ناشی از آن برای شکایت به شبکه بهداشت کشانده‌است.

شهردار بندر دیر گفت: اکنون دفن زباله ها بصورت سنتی است و اگر دود ناشی از زباله‌ها مشاهده می‌شود هیچ ارتباطی با زباله‌های شهرداری دیر ندارد و مربوط به پسماندهای متفرقه در منطقه است.

وی گفت: مجوز محیط زیست برای مدیریت پسماندها بصورت تفکیک از مبدا اخذشده که امیدواریم این کار هرچه زودتر به کمک مسئولان و سایر شهرداری‌ها انجام گیرد.

شهردار بندر دیر یادآورشد: هم‌اکنون روزانه ۴۰ تن زباله از سطح شهر دیر توسط شهرداری جمع‌آوری می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| کل‌کل حامد آهنگی با خانم بازیگر با چاشنی نوشابه