سرانه ورزشی به نفع مسکن کنار کشید


سرانه ورزشی به نفع مسکن کنار کشید

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تغییر کاربری سرانه ورزشی برای تولید مسکن در قالب طرح اقدام ملی از طریق قانونی انجام شده است.

محسن محرمی‌یگانه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دولت در اولویت نخست، ۱۰ استان را در لیست ثبت‌نام طرح اقدام ملی تولید مسکن قرار داده و در مراحل بعدی استان زنجان نیز در لیست ثبت‌نام متقاضیان قرار می‌گیرد و تا پایان امسال این طرح به زنجان می‌رسد.

وی ادامه داد: پس از اعلام فراخوان ثبت‌نام، متقاضیان می‌توانند اطلاعات خود را در سایت مربوطه بارگذاری کنند؛ پس از نام‌نویسی به آن‌ها کد رهگیری داده می‌شود و واجد شرایط بودن با نبودن آن‌ها اعلام می‌شود که متأهل بودن، سکونت در شهر مربوطه و عدم دریافت خانه از دولت از شرایط احراز صلاحیت برای استفاده از این طرح است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های طرح اقدام ملی، به پروژه‌های مشارکتی مربوط می‌شود، ابراز کرد: در این حالت دستگاه‌ها زمین مازاد خود را برای ساخت مسکن در اختیار دولت قرار می‌دهند و پروژه از طریق شرکت‌های تعاونی یا انبوه‌سازان اجرا می‌شود.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه اخیرا پروژه مسکونی تربیت‌بدنی در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن در زنجان کلنگ‌زنی شد، بیان کرد: این پروژه در محل زمین‌های مازاد اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان اجرا می‌شود که واحدهای آن به ورزشکاران، مدال‌آوران و دیگر واجدان که از طرف ورزش و جوانان معرفی می‌شوند، اعطا می‌شود.

این مسئول در مورد اینکه این پروژه از سرانه‌های ورزشی بوده و با تغییر کاربری به مسکونی تبدیل شده است، یادآور شد: این زمین با سپری کردن روند قانونی و بررسی موضوع در کمیسیون ماده ۵ طبق مستندات ارائه شده تغییر کاربری یافته است. در این کمیسیون نمایندگانی از راه و شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان، شهرداری، شورای شهر، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی، جهادکشاورزی و ... حضور دارند و ریاست آن با استاندار است.

محرمی‌یگانه در مورد تبلیغات فروش آپارتمان‌های طرح اقدام ملی در سایت دیوار، تصریح کرد: ثبت‌نام این طرح هنوز در استان زنجان آغاز نشده و اگر کسانی با انتشار این مطالب قصد سوادگری داشته باشند، از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم