جزئیات جشنواره تئاتر بوشهر تشریح شد


جزئیات جشنواره تئاتر بوشهر تشریح شد

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر از آغاز به کار سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی بوشهر در روز یکشنبه 26 آبان ماه خبر داد.

جهانشیر یاراحمدی در گفت‌وگو با ایسنا جشنواره تئاتر استانی را مهمترین رویداد تئاتر هر استان دانست و افزود: امسال سی و یکمین دوره از این جشنواره برگزار می شود و دلیل اهمیت آن اینکه زیرمجموعه جشنواره تئاتر بین المللی فجر است. در واقع یکی از مسیرهای راهیابی به جشنواره فجر -مهمترین و بزرگترین جشنواره تئاتر کشور- است و به همین دلیل همواره موردتوجه گروه های تئاتر همه استان ها بوده و هست.

بازیگر و پژوهشگر بوشهری بیان کرد: به خاطر شکل ساختاری که از سال ۱۳۶۸ برای این جشنواره چیده شده و برگزیده های آن از استانی به منطقه ای و سپس جشنواره فجر راه پیدا می کنند اهمیت ویژه ای در میان اهالی تئاتر دارد که هنوز این اهمیت پایدار است.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره سی و یکم تئاتر استانی بوشهر روز یکشنبه ۲۶ آبان ماه آغاز به کار خواهد کرد و پس از ۵ روز اجرای نمایش در روز جمعه، یکم آذرماه با اعلام و معرفی برگزیدگان توسط هیئت داوران به کار خود پایان خواهد داد. لازم است بگویم که در این دوره ۱۱ اثر نمایشی از شهرهای دیلم، گناوه، اهرم، دیر، کنگان و بوشهر در جشنواره حضور دارند که طی ۵ روزآثار خود را در مجموعه تئاتر شهر بوشهر و در پلاتوهای استاد صغیری و استاد امیری به نمایش خواهند گذاشت.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر با بیان اینکه معیار انتخاب آثار برای جشنواره ها کیفیت است، تاکید کرد: کیفیتی که هیئت داوران هر جشنواره ای بر اساس نسبیت بین آثاری که در جشنواره ارائه می شود قیاس کرده و برگزیدگان را معرفی می کنند. آنچه همواره مهم و مورد توجه است اینکه معیار انتخاب از زاویه دید هیئت داوران کیفیت بوده و یک اثر به دلایل مختلف نسبت به سایر آثار دیگر و در بخش های مختلف بهتر باشد و کلیت آن نسبت به دیگر آثار برجسته تر باشد.

یاراحمدی اظهار کرد: هر روز بعد از پایان اجراها در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر بوشهر جلسه نقد و بررسی آثار نمایش یافته همان ورز با حضور کارگردانان و شرکت کنندگان اثر برپا می شود و همچنین سه کارگاه آموزشی نیز در حاشیه جشنواره با حضور اساتید برجسته خواهیم داشت.

وی با اشاره به وجه تمایز دوره سی و یکم جشنواره تئاتر استان بوشهر گفت: یک تفاوت عمده جشنواره سی و یکم اینکه بر اساس فراخوان تدوین شده، آثاری می توانستند در جشنواره حضور پیدا کنند که پیش از این در شهرها و مناطق خود به اجرای عموم درآمده باشند و الان تمام آثار حاضر در جشنواره بین ۷ تا ۳۰ شب اجرای عموم رفته اند. این ویژگی شاید در ظاهر ساده به نظر برسد اما برای ما و تئاتر کشور ویژگی بسیار مهمی است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر تصریح کرد: یکی از اهداف مهم شرط اجرای عموم پیش از جشنواره این است که تئاتر به سمت اجرای عموم برای مردم برود، یعنی نه اینکه یک اثر صرفا برای یک جشنواره یا رویداد هنری تولید شود، بنابراین این تفاوت عمده و مهم این دوره با سی دوره قبل است.

به گزارش ایسنا، در این دوره از جشنواره تئاتر استان بوشهر تعداد ۲۳ اثر به دبیرخانه ارسال و پس از مرحله بازبینی، ۱۱ اثر موفق به حضور در بخش مسابقه شدند.

جزئیات جشنواره تئاتر بوشهر تشریح شد

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار