میراث فرهنگی کرمانشاه اختیارات بیشتری به مدیران شهرستانی تفویض کرد


میراث فرهنگی کرمانشاه اختیارات بیشتری به مدیران شهرستانی تفویض کرد

کرمانشاه- ایرنا- معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، از عملیاتی‌شدن دستور استاندار مبنی بر تفویض اختیارات بیشتر به مدیران شهرستانی در کمترین زمان خبر داد.

جعفر کرجی روز سه شنبه به ایرنا افزود: یکی از تاکیدات و دستورات استاندار در راستای اثربخشی بیشتر امور ستاد اداری، تفویض اختیار به مدیران شهرستانی است که در این راستا برای جلوگیری از پروسه طولانی بوروکراسی اداری، بخش زیادی از فعالیت هایی که در اداره کل متمرکز شده بود به شهرستان ها واگذار شد.
او گفت: از جمله اقداماتی که به شهرستان ها واگذار شده می توان به تهیه و آماده سازی پرونده حریم ها و اصلاحیه های آن، صدور مجوز دفاتر مسافرتی، صدور مجوز تاسیس مراکز آموزشی کوتاه مدت و صدور مجوزهای سه گانه صنایع دستی مبنی بر جواز تاسیس کارگاه‌های تولیدی، پروانه های بهرهبرداری و صدور کارت شناسایی صنعتگران بوده است.
این مسئول همچنین صدور موافقت های اصولی تاسیسات گردشگری، صدور مجوز طرح های سرمایه گذاری، صدور مجوزهای نمایشگاه صنایع دستی، صدور مجوز بازارهای موقت و دائمی صنایع دستی و صدور ایجاد خانه های صنایع دستی از دیگر اختیاراتی عنوان کرد که به مدیران شهرستانی تفویض شده است.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه خاطرنشان کرد: این رویکرد جدید می تواند ضمن تکریم واقعی ارباب رجوع و تسهیل در به سرانجام رسیدن اخذ مجوزها و استعلامات، به اشتغال زایی و رونق اقتصاد استان کمک کند.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس