29 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی کشور تخصیص یافت


29 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی کشور تخصیص یافت

سنندج - ایرنا - رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: نیمه نخست امسال 29 هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی تخصیص یافت که در طول 30 سال گذشته این حجم از تخصیص در 6 ماه اول بی‌سابقه است.

محمدباقر نوبخت روز سه شنبه که برای بازدید از طرح‌های عمرانی به سنندج سفر کرده است در جمع خبرنگاران در فرودگاه سنندج اظهار داشت: سال آینده عمده منابع نفت به اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی اختصاص می‌یابد تا برای خروج از رکود و رونق اقتصادی کارهای عمرانی باید به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه حامل سلام گرم رئیس جمهور و هیئت دولت برای مردم کردستان هستم، افزود: در این سفر ۲ مسئله احداث سه هزار واحد مسکونی برای نیازمندان که یک هزار واحد آن برعهده کمیته امداد و ۲ هزار واحد نیز بر عهده بنیاد مسکن است، را پیگیری می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور زیرساخت‌های استان را از دیگر موضوعات حائز اهمیت برشمرد و اضافه کرد: راه آهن سنندج - تهران و پیوستن این استان به شبکه ریلی کشور نیازمند مقدماتی بود که هم اکنون از شمال در ارومیه از جنوب در کرمانشاه و مرکزی در استان همدان زیرساخت‌های لازم فراهم شده است.

نوبخت با اشاره به اینکه تاخیر در اجرای ریل راه آهن سنندج به منظور آماده سازی این زیرساخت‌ها بود تا به سنندج متصل شود، یادآور شد: ۱۴۰ کیلومتر از شبکه راه‌آهن سنندج - تهران در سه قطعه به پیمانکاران واگذار شده است.

وی افزود: امروز در شورای توسعه و برنامه ریزی استان موافقتنامه معاون معاونت زیربنایی سازمان برنامه و بودجه و مدیرعامل ساخت وزارت راه و شهرسازی مبادله می‌شود که بر اساس آن راه آهن سنندج تهران تا سال آینده به اتمام می‌رسد.

نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح سه‌شنبه با استقبال استاندار و جمعی از مسئولان اجرایی استان کردستان وارد فرودگاه سنندج شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در این سفر یک روزه از برخی پروژه‌های زیر ساختی در حوزه راه، آب و خط راه آهن در مناطق مختلف استان کردستان بازدید خواهد کرد.

بازدید از گردنه صلوات آباد سنندج در محور بزرگراهی سنندج - همدان، کلنگ زنی احداث و تامین ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومین استان از محل اعتبارات دولتی، بازدید از قطعات در دست اجرای پروژه بزرگ راه آهن همدان - سنندج، بازدید از سد سیازاخ، بازدید از سد آزاد، استخر ذخیره، نیروگاه و سامانه انتقال آب این سد از مهمترین برنامه‌های سفر معاون رییس جمهور به کردستان است.

شرکت در هجدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان آخرین برنامه کاری سفر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی پیکر