افزایش تعداد دفاتر خدمات الکترونیک در استان اردبیل


افزایش تعداد دفاتر خدمات الکترونیک در استان اردبیل

اردبیل _ ایرنا _ مدیر آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان اردبیل از افزایش تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرهای این استان خبر داد.

بهروز علیزاده روز سه‌شنبه در آیین افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی خلخال افزود: پس از راه‌اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرهای اردبیل ،مشگین‌شهر، پارس‌آباد،نمین ،گرمی ، جعفرآباد و اصلاندوز دفتر خلخال هفمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی این استان است که امروز کار خود را بصورت رسمی آغاز می‌کند.

او گفت: دفاتر شهرهای کوثر ،نیر ،بیله‌سوار و لاهرود در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد و ایجاد دفتر حوزه قضایی هشجین خلخال نیز در برنامه فراخوان دادگستری کل استان اردبیل قرار دارد.

وی افزود: ارائه خدمات الکترونیکی قضایی و حذف مراجعات به حوزه‌های قضایی ،دسترسی سریع و آسان مردم به پرونده‌های قضایی ،کاهش آمار مراجعه به دادگستری ،ثبت دادخواست‌های مربوط به شوراهای حل اختلاف ،دادسرا و دادگاه ،تجدیدنظر خواهی ، واخواهی ،صدور گواهی عدم سوء‌پیشینه و تمدید پروانه کارشناسان و وکلای دادگستری از مزایای راه‌اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی است.

وی بیان‌کرد: در حالی که پیش از این برای ارائه دادخواست به سایر حوزه‌های قضایی در مناطق مختلف کشور و یا دیوان عدالت اداری مردم باید مستقیما به حوزه‌های قضایی و یا به مرکز کشور مراجعه می‌کردند با راه‌اندازی این دفاتر نیازی به مسافرت به تهران و سایر شهرستان‌ها نبوده و دادخواست‌های مراجعان در این دفاتر ثبت و به حوزه‌های قضایی و دیوان عدالت اداری ارجاع می‌شود.

علیزاده گفت: همچنین با ابلاغ الکترونیکی وقت رسیدگی دادگاه به مردم و حذف مراجعه مستقیم ماموران برای تحویل ابلاغ‌های قضایی در درب منازل ،ضمن حفظ آبروی افراد در مصرف کاغذ ،وقت و هزینه‌ها صرفه‌جویی شده و زمان اطاله دادرسی نیز بصورت محسوسی کاهش می‌یابد.

علی رمضان‌پور، رئیس دادگستری خلخال نیز در این آیین با بیان اینکه پیش از راه‌اندازی این دفتر ۸۲ درصد ابلاغ‌های قضایی بصورت الکترونیکی و با استفاده از ظرفیت سامانه ثنا انجام می‌شد،گفت: این میزان با فعالیت دفتر خدمات الکترونیک قضایی این شهر به ۹۰ درصد افزایش خواهد یافت.

او اظهارداشت: با آغاز فعالیت این دفتر بسیاری از مراجعات مستقیم طرفین دعوا به دادگستری حذف و ضمن کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی و رفع نواقص شکلی رسیدگی به پرونده‌ها ،دسترسی مردم به پرونده‌های قضایی بدون مراجعه به دادگستری و با استفاده از خدمات این دفتر ممکن

خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس