آشنایی با انواع ورزش صبحگاهی ساده و مفید


ورزش صبحگاهی نقش بسیار بالایی در سلامت جسم و روح و روان دارد به طوری که باعث نشاط و تندرستی در بدن می شود. شما دوستان می توانید با روزی 10 تا 20 دقیقه ورزش کردن در روز آن انرژی لازم را دریافت نمایید که این ورزش می تواند پیاده روی یا حتی حرکات کششی باشد و باعث استحکام استخوان شوید. تمرینات و ورزش ها یکی از مهارکننده ها در فشار روانی می باشد که می...

ورزش صبحگاهی نقش بسیار بالایی در سلامت جسم و روح و روان دارد به طوری که باعث نشاط و تندرستی در بدن می شود. شما دوستان می توانید با روزی ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ورزش کردن در روز آن انرژی لازم را دریافت نمایید که این ورزش می تواند پیاده روی یا حتی حرکات کششی باشد و باعث استحکام استخوان شوید. تمرینات و ورزش ها یکی از مهارکننده ها در فشار روانی می باشد که می تواند آن را تسکین دهد و فرد را شاداب سازد پس با این روش که روزانه به طور منظم یک ورزش را انجام دهید در ادامه مطلب با مجله آرگا همراه باشید.

آشنایی با انواع ورزش صبحگاهی ساده و مفید

فواید ورزش صبحگاهی

ورزش صبحگاهی به ورزش و تمرینات ساده در اول صبح گفته می شود که نقش مهمی در تندرستی بدن دارد ما با انجام ورزش می توانیم متابولیسم بدن را قبل از صبحانه افزایش دهیم و چربی ها را به طور کامل بسوزانیم. ورزش در همه افراد از دانش آموزان گرفته تا افراد سالمند می توانند با روزی حداقل ۱۰ دقیقه حرکت ورزشی راحتی را انجام دهند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که دیر از رختخواب بلند می شوید می توانید با انجام این حرکات در صبحگاه سحرخیز و هوشیار شوید.

آشنایی با انواع ورزش صبحگاهی ساده و مفید
آشنایی با انواع ورزش صبحگاهی ساده و مفید

آشنایی با انواع ورزش صبحگاهی ساده و مفید

انواع ورزش ساده در صبحگاه

در رختخواب با بالا آوردن سر و گردن و یا دست و پا به طور جدا موجب اجیری بهتر شوید. در حالت ایستاده گردن و سر خود را در جهت های مختلف بچرخانید تا مرتبه ابجام شود. دست ها در جهت مختلف بچرخانید تا ۱۰ مرتبه انجام شود. روی ۱ پا وایستید و پا دیگر را روی صندلی قرار دهید بعد به طرف پای روی صندلی خم و کج شوید و باز وایستید این ورزش را ۱۰ مرتبه انجام دهید. بشینید و پا های خود را دراز کنید و بعد با انگشتان دست خم شوید و انگشتان پا را بگیرید و ۱۵ ثانیه در همین حالت بمانید. در این حرکت باید دراز و نشست بروید به طوری که زانو را خم و راست کنید و این حرکت را تا ۲۰ بار انجام دهید. به پشت بخوابید و زانو خود را به شکلی که کف پا روی رختخواب باشد با کمک دست ها پاها را به قفسه سینه برسانید و بازوها را به دور زانو بپیچید و به قفسه سینه راهنمایی کنید در حالی که سر روی بالشت باشد و تا ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید. با قرار گرفتن یک در میان پاها روی ۱ پله ۲۰ سانتی وایستید و از آن بالا و پایین بروید و تا ۴۰ تا ۶۰ بار انجم دهید و هر هفته ۵ تا افزایش دهید. به پشت بخوابید و زانو ها را به کمک دست به طرف قفسه سینه ببرید و در همین حالت بپیچید و به مدت ۱۰ ثانیه بمانید و برعکس طرف دیگر را انجام دهید. در حالی که در رختخواب هستید دراز بکشید و پا راست را روی زانو چپ بگذارید و زانو را به طرف سقف خم کرده و پا چپ روی تشک بماند و این حرکت را تا ۵ ثانیه انجام دهید. روی تخت بشینید و بدن را به کف اتاق خم کنید و زانوها را خم شده نگهدارید و بازو و سر را آویزان کنید به این شکل به کف اتاق نزدیک باشد و تا ۷ ثانیه بمانید.

آشنایی با انواع ورزش صبحگاهی ساده و مفید

نکاتی درباره ورزش صبحگاهی با انجام ورزش روزانه به آن عادت خواهید کرد و هر روز برنامه ثابتی خواهید داشت. فکر و اندیشه بازتری دارید و می توانید انرژی و فعالیت در روز را افزایش دهید. ورزش صبحگاهی باعث سفت شدن ماهیچه های بدن می شود. قدرت بدنی بیشتری در طی روز خواهید داشت. در صبح زود تر بیدار خواهید شد و دیر به کارهایتان نمی رسید. چربی سوزی در این وقت بسیار بالا خواهد بود. ورزش صبحگاهی باعث می شود کاهش فشار خون می شود. در هنگاه شب راحت تر و بهتر می توانید بخوابید. با انجام ورزش در صبحگاه موجب می شود بدن در برابر دیابت محافظت کند.

آشنایی با انواع ورزش صبحگاهی ساده و مفید

در نتیجه با ورزش در صبحگاه می توانید که بدنی فعال داشته باشید و کالری بیشتری بسوزانید. همینطور این نکته را به یاد داشته باشید که خوردن صبحانه سالم و مفید بسیار تاثیر گذار است و می تواند با رژیم غذایی موثر انرژی کافی به شما بدهد.

آشنایی با انواع ورزش صبحگاهی ساده و مفید

خرسندیم که در این مقاله ما را با عنوان آشنایی با انواع ورزش صبحگاهی ساده و مفید در بخش سلامت و ورزش در مجله آرگا همراهی کردید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز