18.5 میلیون دلار فراورده‌ خام دامی از اصفهان صادر شد


18.5 میلیون دلار فراورده‌ خام دامی از اصفهان صادر شد

اصفهان- ایرنا - رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره‌کل دامپزشکی اصفهان گفت:  18 میلیون و 500 هزار دلار فراورده خام دامی در یکسال گذشته از این استان به خارج کشور صادر شد.

منصور کیمیایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در این مدت حدود ۱۶ هزار تن انواع فراورده‌های خام دامی و خوراک دام و طیور شامل ۲۶ نوع محموله و فرآورده به ۲۲ کشور صادر شده است.

وی اظهارداشت: ترکیه، عراق، روسیه، کشورهای جنوب شرقی آسیا و اروپایی از مهمترین کشور هدف صادرات فراورده‌های خام دامی استان هستند که بیش از ۱۴ هزار تن محموله به این کشورها صادر شد.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره‌کل دامپزشکی اصفهان تصریح کرد : پا و پنجه مرغ، آلایش‌های خوراکی طیور، آلایش غیر خوراکی دام، خوراک طیور، ماهی منجمد، ماهی تازه، عسل، تخم مرغ، پودر گوشت، هزارلا، مرغ منجمد، میگوی تازه و منجمد از جمله این اقلام صادراتی استان بوده است.

به گفته وی در ۶ ماهه نخست سالجاری سه هزار و ۲۰۰ تن خامه منجمد از استان اصفهان به کشور روسیه و چهار هزار و ۲۰۰ تن پودر حاصل از ضایعات کشتارگاهی به کشور ترکیه صادر شد.

کیمیایی اضافه کرد : سال گذشته ۹۰ هزار قطعه ماهی زینتی از این استان به کشور ترکیه صادر شد.

وی بیان کرد: نظارت بهداشتی کاملی بر محصولات صادراتی توسط دامپزشکی انجام می‌شود و مشاوره‌های لازم برای صادرات بهتر و محصولات جدید هم به صادر کنندگان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: محصولاتی همچون هزارلای گاوی که در گذشته به عنوان ضایعات دامی دور انداخته می‌شد امروز آن را در قالب محصولات جدید صادراتی به کشورهای جنوب شرقی آسیا صادر می‌کنیم.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی اصفهان تصریح کرد: گواهی‌های بهداشتی و صادراتی از ۱۰ سال گذشته تا کنون تحت وب و به صورت بین‌المللی صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر روی ۳۲۰ نوع دام زنده و فرآورده‌های خام دامی از طریق سیستم رصد و نظارت می‌کنیم و گواهی‌های صادراتی برای آنها صادر می‌کنیم.

کیمیایی اضافه کرد: حمل و نقل ۱۴۸ نوع فراورده خام دامی در سیستم یکپارچه قرنطینه مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرد.

اصفهان رتبه اول تولید گوشت مرغ و بوقلمون، رتبه چهارم تولید گوشت قرمز، رتبه دوم تولید تخم مرغ و رتبه اول تولید شیر خام و رتبه سوم تولید عسل کشور را داراست.
استان اصفهان دارای بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار راس انواع دام است که این خطه را به یکی از قطب های تولید فراورده‌های دامی در کشور تبدیل کرده است.
استان اصفهان دارای ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۷ کشتارگاه طیور و ۳۳ کشتارگاه دام و بیش از ۱۰ هزار مرکز بسته بندی و فراورده‌های خام دامی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان