ضرورت احداث موکب‌های دائمی و سوله‌های چند منظوره در مسیر زائران اربعین


ضرورت احداث موکب‌های دائمی و سوله‌های چند منظوره در مسیر زائران اربعین

در مراسم تجلیل از خادمین اربعین حسینی که با حضور دکتر فتاح رئیس بنیاد مستضعفان ، استانداران ایلام، خوزستان، کرمانشاه و جمعی از مسئولان کشوری برگزار شد از خدمات استاندار ایلام نیز تجلیل شد.

«قاسم سلیمانی دشتکی» استاندار ایلام به نمایندگی از طرف استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه در این همایش، اظهار کرد: از همه دست اندر کاران اربعین در مرکز و همکاران در استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام تشکر می‌کنم.

وی با قدردانی از تلاش‌های بنیاد مستضعفان، گفت: ۲۰ درصد خدمات برای حدود ۷ تا ۸ میلیون تردد زوار اربعین حسینی کار بسیار سنگینی بود که در اربعین امسال بنیاد مستضعفان انجام داد.

استاندار ایلام در ادامه از استانداران کرمانشاه و خوزستان نیز تشکر کرد و گفت: از بازوند، استاندار کرمانشاه که توانست با تلاش زیاد و همکاری وزارت کشور و وزارت خارجه مرز خسروی را باز کند و از آقای دکتر شریعتی که بار سنگینی در اربعین امسال بر دوش داشت، تقدیر می‌کنم.

وی پیشنهاد کرد: بنیاد مستضعفان در کنار کارهای خوب و ماندگار خود در امر خدمت‌رسانی‌ در ایام اربعین، اقدماتی مانند راه‌اندازی دائمی موکب‍‌ها و سوله‌های چندمنظوره برای زائران و تجار داشته باشند.

استاندار ایلام ادامه داد: به عنوان مثال در استان ایلام و در سه راهی «کارزان» جنب کارخانه سیمان موکب دائمی ایجاد شود چراکه اگر در چنین مکان‌هایی سوله‌های دائمی ساخته شود امکان بهره‌برداری سالانه از آنها وجود خواهد داشت، همچنین در کرمانشاه و خوزستان می توان چنین کاری انجام داد که در سال های متوالی زوار بتوانند از آن استفاده کنند.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: یکی از مشکلات امسال تصادفات جاده‌ای در اثر خستگی زوار در طول مسیرها بود که البته در اینجا بنیاد مستضعفان با دایر کردن استراحت گاه ها و موکب های چند منظوره امکان استراحت رانندگان را در طول مسیر فراهم کنند.

وی ادامه داد: کار مهم و ارزنده‌ی دیگر بنیاد مستضعفان خدمت‌رسانی کم نظیر در آب‌رسانی به زائران بود به طوری که در اربعین امسال مشکل آب وجود نداشت ولی به دلیل تراکم بالای جمعیت گاهی اوقات مشکل در انتقال آب به جمعیت ایجاد می‌شد.

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت‌های خود به رسالت خطیر بنیاد مستضعفان در امر محرومیت‌زدایی پرداخت و گفت: امروز در مناطق محروم استان بویژه در منطقه هلیلان مردم با مسائل و مشکلات عدیده‌ای در حوزه‌های مختلف مانند بهداشت، آموزش، راه‌های مواصلاتی، درآمد و اشتغال روبه رو هستند که این وضعیت ضرورت ورود بنیاد مستضعفان به این مناطق را بیشتر کرده است.

سلیمانی در ادامه به مشکلات جاده‌ای استان نیز پرداخت و گفت: در سه راهی مسیر کرمانشاه-ایوان- ایلام با توجه به حجم زیاد تردد ماشین‌های عبوری نیاز به احداث زیرگذر - روگذر است که این مسیر به عنوان یکی از مسیرهای تردد زائران اربعین نیز باید تعریض شود که آقای فتاح در این زمینه قول مساعدت داده‌اند.

استاندار ایلام در ادامه به رشادت استان‌های مرزی در ایام جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: کل کشور امروز به استان‌های مرزی ایلام، خوزستان و کرمانشاه مدیون است چون این استان‌ها در دوران دفاع مقدس مرزداران ایران اسلامی بوده‌اند، بویژه ایلام که به صورت یک نوار مرزی است و تمام مناطق آن درگیر جنگ بود.

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: امروز این استان ها نیاز مبرم به بهسازی و بازسازی دارند که با توجه به وضعیت مالی دولت باید نهادها و بنیادهای غیردولتی نیز به موضوع توسعه این استان‌ها ورود کنند.

در اربعین ۹۸ بیش از ۶۲ درصد زائران و بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر زائر از مرز مهران تردد کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا