امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و آتاتورک ارزروم


امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و آتاتورک ارزروم

نشست مشترک روسای دانشکده‌های آتاتورک ارزرم و علوم پزشکی اردبیل با امضای تفاهم نامه‌ همکاری برگزار شد.

در این نشست که در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به فعالیت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در حوزه‌های مختلف خدماتی، بهداشتی، درمانی و آموزشی و پژوهشی اظهار کرد: علاوه بر اردبیل دانشکده علوم پزشکی در مشگین‌شهر، گرمی و خلخال نیز فعالیت خود را انجام می‌دهند.

قدرت اخوان اکبری خاطرنشان کرد: پنج بیمارستان در رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی با اطبای توانمند به هموطنان ارائه خدمات می‌کنند و در کنار فعالیت بهداشتی - درمانی سه هزار و 500 دانشجو با 250 عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: ما در حوزه‌های علمی، آموزشی، تبادل استاد و دانشجو و همچنین در بخش تحقیقات بیماری‌های غیرواگیر توان همکاری مشترک داریم که امیدواریم با این توافق مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و آتاتورک ارزروم فضای همکاری بیشتری فراهم آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به سه بیماری غیرواگیر اولویت‌دار رایج در این استان به ویژه قلب و عروق و سرطان‌ها اشاره کرد و افزود: تا سال 2025 میلادی مصمم هستیم تا 25 درصد از گسترش بیماری‌های قلبی و عروقی بکاهیم.

اخوان اکبری همچنین به توان این استان در بخش علوم پایه به ویژه هفت رشته تخصصی بالینی با مشارکت متخصصان و دانشجویان علاقمند به این تحصیل در این رشته‌ها اشاره و تصریح کرد: استان اردبیل در بخش توریسم سلامت از برجستگی‌های ممتازی برخوردار است و ما با همکاری دانشگاه استانبول نسبت به اعزام پزشکان برای گذراندن دوره‌های تخصصی آبدرمانی اقدام کردیم و امیدواریم این روند به همراه توسعه مشترک برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی ادامه پیدا می‌کند.

در این جلسه معاون بهداشت و سلامت دانشگاه آتاتورک ارزروم نیز بیان کرد: دانشگاه آتاتورک با داشتن 112 پروفسور و 504 عضو هیئت علمی یکی از دانشگاه‌های مجهز ترکیه است که با قدمتی تاریخی با وجود بیمارستان 220 تختخوابی به مراجعین ارائه خدمات می‌کنند.

فواد گوندوغدو اظهار کرد: در این بیمارستان مرکز تخصصی قلب و عروق به صورت 24 ساعته به بیماران ارائه خدمات می‌کنند و مرکز درمان ناباروری نیز در خدمت زوجین است.

وی با بیان اینکه در این دانشگاه در 32 دپارتمان پزشکان مجرب تربیت یافته و اساتید در رشته‌های مختلف به ویژه علوم پایه نظیر زیست شناسی و ژنتیک توانمندی خود را نشان می‌دهند، گفت: این دانشگاه با داشتن 21 مجله معتبر علمی و تحقیقاتی در خدمت اساتید و پژوهشگران است تا مقالات و تحقیقات به نتیجه رسیده آنها را منتشر کند.

به گزارش ایسنا، گوندوغدو از آمادگی دانشگاه آتاتورک ارزروم برای عقد تفاهمنامه مشترک با دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد و افزود: ما با استان‌های همسایه ایرن آذربایجان شرقی و غربی این تفاهمنامه را به امضا رساندیم و در حوزه‌های مختلف هم اکنون همکاری‌های مشترکی را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی