علیرغم استفاده از نامی جدید در چند سال گذشته، بامو سری 4 کوپه و کانورتیبل اساساً نسخهی دو درب سری 3 بوده است.
بنابراین جدای از وجود تفاوت در شکل بدنه و تعداد دربها، آنها در بسیاری از موارد دیگر از جمله طراحی کابین، پیشرانهها، گیربکسها و… اشتراک داشتهاند. نسل جدید سری 4 کوپه نیز همین سنت را ادامه دارد و طراحی کابین مشابهی با سری 3 جدید دارد.
سری 4 کوپه جدید از همان طراحی داشبورد شامل موقعیت سیستم اطلاعات سرگرمی، کنترلهای سیستم تهویه مطبوع و فضاهای ذخیرهای سود میبرد. حتی فرمان چندکاره با پدال شیفترها نیز مشابه سری 3 بوده و همین موضوع درباره ورودیهای هوا، اهرم تعویض دنده، کلید چرخان، دکمههای حالت رانندگی و… صدق میکند. صندلیهای عقب سری 4 کوپه در مقایسه با سری 3 جدید فضای کمتری داشته و تنها برای دو نفر طراحی شدهاند. همچنین به خاطر خط سقف خمیده این خودرو فضای سر کمتری وجود خواهد داشت.
اما بیایید کمی هم درباره طراحی ظاهری این خودرو صحبت کنیم که چراغهای جلو و عقب نازکتری در مقایسه با نسل پیشین خواهد داشت. البته سؤال بزرگ به استفاده یا عدم استفاده از جلوپنجره کلیوی شکل بزرگ که در کانسپت 4 مشهور وجود داشت بازمیگردد.
نسخههای M این خودرو نیز با کیتهای بدنه، رینگها و خروجیهای اگزوز خاص عرضه خواهند شد.
پیشرانههای بکار رفته در سری 4 جدید مشابه سری 3 بوده و نسخههای کوپه، کانورتیبل و گرن کوپه آن نیز طبق انتظارات با طیفی از پیشرانههای 4 و 6 سیلندر توربوی بنزینی و دیزلی عرضه خواهند شد. همچنین باید منتظر مدل پلاگین هیبریدی هم باشیم.
پرچمدار این خانواده M4 خواهد بود که طبق انتظارات از پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربوی مدل های X3 M و X4 M سود برده و حداکثر قدرت 510 اسب بخاری در نسخههای کامپتیشن دارد. گشتاور 598 نیوتون متری این پیشرانه در مدل های استاندارد و کامپتیشن یکسان است.