سوءاستفاده مدلینگ‌ها از فقر سیستان و بلوچستان +عکس


سوءاستفاده مدلینگ‌ها از فقر سیستان و بلوچستان +عکس

یکی از برندهای طراحی و دوخت مانتو برای تبلیغ کار خود تصویری منتشر کرده است که با اختلاف نظر کاربران همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، برند کیمیا زردوخت که در زمینه طراحی و دوخت مانتو فعالیت دارد و با الگو گرفتن از سوزن دوزی لباس‌های محلی بلوچستان، سبکی مدرن را برای مشتریان خود ارائه می‌دهد؛ با انتشار تصویری تبلیغاتی از این برند برای ارائه کار جدید، کاربران بسیاری نسبت به آن واکنش نشان دادند. در این عکس تبلیغاتی، مدل برای ارائه کار خود در فضایی قرار دارد که ضمن حضور دو دختربچه با لباس محلی استان سیستان و بلوچستان و دمپایی، آشغال‌های روی زمین نیز به چشم می‌خورد. بسیاری از کاربران آن را سوءاستفاده از فقر این استان عنوان می‌کنند و نسبت به این عکس تبلیغاتی واکنش نشان دادند.

View this post on Instagram

A post shared by توئیتر فارسی (@twiit.farsi) on Nov 6, 2019 at 6:44am PST

این کاربران عقیده دارند به این ترتیب فقر در این استان عادی سازی می‌شود و انسانیت قربانی این نمایش‌های مضحک خواهد شد. آنها عنوان می‌کنند اگر با عکاسی مدلینگ و خارج از آن آشنایی داشته باشیم، در این عکس فاصله طبقاتی دیده می‌شود. گروه دیگری از کاربران عنوان می‌کنند در مورد این عکس نمی‌توان با قاطعیت حکم کرد. از دیدگاه این کاربران این عکس تبلیغاتی نشان دهنده اختلاف طبقاتی و فقر نیست و نه تنها فقر و محرومیت در آن دیده نمی‌شود بلکه به لباس‌های محلی استان سیستان و بلوچستان اشاره دارد که برای دوخت این مدل مانتوها از آنها الگو گرفته شده است. از طرفی به دلیل گرمای شدید در این منطقه مردم غالبا از دمپایی استفاده می‌کنند.

View this post on Instagram

A post shared by +98 919 873 99 69 (@kimiyazardoukht) on Nov 4, 2019 at 7:44pm PST

جمعی از کاربران نیز جدا از بحث‌های جنجالی در مورد این عکس تبلیغاتی، به عنوان علاقمند به زنده نگه‌داشتن آداب و آیین‌های محلی استان‌های مختلف ایران، ایده الگو گرفتن از لباس‌های بلوچی را تحسین می‌کنند و نکته جالب این کار را همکاری زنان بلوچ در این عرصه می‌دانند که اشاره به حمایت از آنان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق