آماری ضد و نقیض درباره آکادمی رئال مادرید؛ بهترین یا بدترین؟


آماری ضد و نقیض درباره آکادمی رئال مادرید؛ بهترین یا بدترین؟

مرجع CIES دو آمار ضد و نقیض از آکادمی رئال مادرید منتشر کرده است. نوشته آماری ضد و نقیض درباره آکادمی رئال مادرید؛ بهترین یا بدترین؟ اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

آماری ضد و نقیض درباره آکادمی رئال مادرید؛ بهترین یا بدترین؟

آکادمی رئال بهترین تولیدکننده بازیکن در سراسر اروپا
نویسنده : خبر گزاری فوتبال ؛پارس فوتبال
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | ۲۲:۰۰
آماری ضد و نقیض درباره آکادمی رئال مادرید؛ بهترین یا بدترین؟

مرجع CIES دو آمار ضد و نقیض از آکادمی رئال مادرید منتشر کرده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

به نقل از آاس، مطابق آمار مرجع نظارتی CIES آکادمی باشگاه رئال مادرید مهم ترین صادرکننده بازیکن به ۵ لیگ معتبر اروپایی است.
مطابق این آمار، آکادمی رئال موسوم به “لافابریکا” هم اکنون ۳۹ نماینده در باشگاه های حاضر در ۵ لیگ معتبر اروپایی (لیگ برتر انگلیس، لالیگا، سری آ، بوندسلیگا و لیگ یک فرانسه) دارد که این در بین آکادمی باشگاه های اروپایی بالاترین آمار است و بارسلونا و لیون به ترتیب با ۳۴ و ۳۰ بازیکن، در رده های دوم و سوم حضور یافته اند.
البته CIES برای حضور بازیکنان در چنین فهرستی یک شرط بزرگ قرار داده است. مطابق شرط CIES تنها بازیکنانی در این فهرست حضور دارند که در سنین ۱۵ تا ۲۱ سالگی، حداقل ۳ سال را در تیم مبدا (آکادمی یا تیم اصلی) گذرانده باشند. این یعنی رئال ۳۹ بازیکن داشته که در این بازه سنی حداقل ۳ سال را در تیم های پایه یا اصلی باشگاه گذرانده و در ادامه راهی دیگر نقاط اروپا (۵ لیگ معتبر) شده اند یا به فوتبال خود در رئال ادامه داده اند.

برای مثال یکی از بازیکنانی که نامش در بین این ۳۹ چهره آمده، رافائل واران است. واران در تابستان ۲۰۱۱ و در سن ۱۸ سالگی از لانس به رئال مادرید پیوست. او پرورش یافته لافابریکا نیست و از ۹ سالگی تا زمان حضور در رئال، در آکادمی لانس پرورش یافته اما مطابق آمار CIES نام او در این بین آمده است.
نقطه مقابل واران، مارسلو است. مارسلو در ژانویه ۲۰۰۷ از فلومیننزه به رئال مادرید پیوست اما چون تا ۲۱ سالگی، ۲ فصل و نیم در رئال بازی کرده بود، نتوانسته معیار CIES را کسب کرده و در این رده بندی حضور یابد.

از جمله بازیکنانی که نامشان به عنوان ۳۹ بازیکن رئال در این رده بندی ذکر شده می‌توان به آلوارو موراتا (اتلتیکومادرید)، خوزه ماریا کایخون (ناپولی)، دنی پارخو (والنسیا)، پابلو سارابیا (پاریسن‌ژرمن)، اشرف حکیمی (بوروسیا دورتموند) و سرخیو رگیلون (سویا) اشاره کرد.

رده بندی CIES از باشگاه هایی که بیشترین تعداد بازیکنان حاضر در باشگاه های ۵ لیگ معتبر اروپایی را دارند:
۱-رئال مادرید: ۳۹ بازیکن
۲-بارسلونا: ۳۴ بازیکن
۳-لیون: ۳۰ بازیکن
۴-منچستریونایتد: ۲۸ بازیکن
۵-والنسیا: ۲۴ بازیکن
۶-چلسی: ۲۳ بازیکن
۷-پاریسن‌ژرمن: ۲۳ بازیکن
۸-اتلتیک بیلبائو: ۲۳ بازیکن
۹-موناکو: ۲۲ بازیکن
۱۰-رئال سوسیه‌داد: ۲۲ بازیکن

اما در سمت دیگر، CIES آماری را منتشر کرده که نشان می‌دهد بازیکنان پرورش یافته آکادمی رئال مادرید نباید خیلی امیدوار به حضور در ترکیب این تیم در لالیگا باشند.
مطابق آمار CIES رئال مادرید در فصل ۲۰-۲۰۱۹ لالیگا از نظر دقایق حضور بازیکنان پرورش یافته آکادمی اش، ضعیف ترین آمار را در بین همه تیم های لالیگایی داشته و بازیکنان آکادمی تنها در ۲۵٫۹ درصد از دقایق بازی های رئال در لالیگا حاضر بوده اند. این در شرایطی است که در آن سوی این جدول، بازیکنان پرورش یافته آکادمی باشگاه رئال وایادولید (تیم تحت مالکیت رونالدو نازاریو) در ۸۴٫۵ درصد از دقایق بازی های تیمشان حاضر بوده اند.

رئال مادرید در این فصل ۴ بازیکن آکادمی خود را (از دید CIES) در ترکیب می‌بیند که دقایق حضور آن ها در لالیگا به شرح زیر است: رافائل واران ۶۳۰ دقیقه، دنی کارواخال ۵۴۰ دقیقه، لوکاس واسکز ۲۷۷ دقیقه و ماریانو دیاز صفر. اگر بخواهیم واران را از این جمع خارج کنیم، وضعیت وخیم تر شده و درصد حضور بازیکنان رئال در لالیگا به ۱۵٫۹ افت خواهد کرد.
بازیکنان آکادمی رئال در سالیان اخیر همواره به سفر کردن و راهی شدن به تیم های دیگر اروپایی عادت داشته اند. احتمالا به همین دلیل هم هست که علیرغم این قعرنشینی، آکادمی رئال توانسته در رده بندی نخست (بیشترین بازیکنان حاضر در ۵ لیگ معتبر اروپایی) صدرنشین باشد.

نگاهی به بدترین و برترین تیم های لالیگایی این فصل از نظر درصد دقایق حضور بازیکنان پرورش یافته آکادمی در ترکیب تیم هایشان:
۱-رئال مادرید: ۲۵٫۹ درصد
۲-اتلتیکومادرید: ۳۰٫۷ درصد
۳-والنسیا: ۳۴٫۳ درصد
۴-بارسلونا: ۳۷٫۴ درصد
۵-سویا: ۳۸ درصد

۱۶-رئال سوسیه‌داد: ۷۴٫۶ درصد
۱۷-اوساسونا: ۷۶٫۸ درصد
۱۸-آلاوز: ۷۸٫۱ درصد
۱۹-ویارئال: ۷۹٫۹ درصد
۲۰-رئال وایادولید: ۸۴٫۵ درصد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس