رئیس سابق بانک مرکزی ممنوع الخروج است


رئیس سابق بانک مرکزی ممنوع الخروج است

دادستان کل کشور در خصوص ممنوع‌الخروجی رییس کل سابق بانک مرکزی گفت: قبلا اعلام شده که این فرد هم پرونده دارد و هم ممنوع‌الخروج است و پرونده در حال رسیدگی است.

به گزارش بنکر (Banker)، محمدجعفر منتظری درباره بحث شفافیت دارایی و حقوق مسئولان و نیز حقوق‌های نجومی گفت: در رابطه با حقوق‌های نجومی که سر زبان‌ها افتاد، پرونده‌هایی تشکیل شد و برای برخی از آن‌ها در دادسرا منع تعقیب صادر شد و برخی هم محکوم شدند.
وی درباره اجاره حساب‌های بانکی گفت: متاسفانه شاهد هستیم عده‌ای مردم به دلیل عدم آگاهی به مقررات، زمینه گرفتاری خود را فراهم می‌کنند. به مردم می‌گویم، هیچ‌کدام از کارت‌های هویتی خود اعم از شناسایی و بانکی را در اختیار دیگران قرار ندهند. بخشی از این کلاهبرداری‌ها از طریق فضای مجازی انجام می‌شود. روز به روز شاهد افزایش جرایم اینترنتی هستیم و خود مردم نباید در این دام‌ها بیفتند. زیرساخت‌های فضای مجازی در اختیار ما نیست و باید همکاری‌های لازم در خصوص برخورد با جرایم در این حوزه وجود داشته باشد.

منتظری با اشاره به عدم همکاری بین دستگاه‌ها گفت: برخورد اولین گام نیست و باید گام‌های اولیه را درست برداریم. یکی از گام‌های ابتدایی، ایجاد شبکه ملی اطلاعات است و وقتی شبکه در اختیار خودمان نیست نمی‌توان دسترسی کامل به آن داشت. ما اخیرا نامه‌ای به بانک مرکزی ارسال کردیم مبنی‌بر این‌که رمز بانکی یک‌بار مصرف باشد. متاسفانه بانک‌ها در ابتدا مقاومت کردند و به هر حال یکی از راه‌های مقابله با کلاهبرداری‌های بانکی رمز‌های یک‌بار مصرف است. از مدیرانی که جهت احقاق حقوق عامه تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم و از مردم می‌خواهم برای این‌که به دام کلاهبرداران نیفتند از این رمز‌های یک‌بار مصرف استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی