آغاز همکاری علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و دانشگاه آتاتورک ترکیه


آغاز همکاری علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و دانشگاه آتاتورک ترکیه

اردبیل- ایرنا- همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با دانشگاه آتاتورک استان ارزروم ترکیه در زمینه علوم پزشکی و تحقیقات علمی و آموزشی حوزه بهداشت و درمان آغاز شد.

یک هیات علمی متشکل از مقامات و مسئولان حوزه بهداشت و درمان و خدمات پزشکی دانشگاه آتاتورک جمهوری ترکیه به استان اردبیل سفر کرده‌اند تا در مدت ۲ روز، راه‌های این همکاری را بررسی کنند.

در نشست مشترک مسئولان بخش بهداشت و درمان ۲ طرف، ضمن تاکید بر مبادله استاد و دانشجو و انجام فعالیت های پژوهشی مشترک، در خصوص برگزاری دوره‌ها و کنفرانس‌های مشترک علمی در حوزه پزشکی تاکید شد.

آغاز همکاری علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و دانشگاه آتاتورک ترکیه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل دوشنبه در جلسه مشترک با گروه علمی دانشگاه آتاتورک ترکیه گفت: در ادامه همکاری های همه جانبه ۲ کشور، همکاری علمی ۲ کشور در زمینه پزشکی می تواند مناسبات ۲ کشور در حوزه بهداشت و درمان را گسترش دهد.

دکتر قدرت اخوان اکبری تبادل علمی در بخش تحقیقات کاربردی در حوزه سلامت به خصوص در زمینه مبارزه و کنترل بیماری های قلبی و عروقی، سرطان و آسیب دیدگان حوادث را از جمله زمینه‌های مورد توافق برای همکاری مشترک دوجانبه ذکر کرد و افزود: در این نشست علمی، راه‌های همکاری تخصصی بین دانشگاه آتاتورک استان ارزروم ترکیه و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بررسی شد.

وی کاهش ۲۵ درصدی ابتلای برخی بیماری‌ها از جمله سرطان و بیماری های قلبی و عروقی را از جمله اهداف تعیین شده برای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تا سال ۲۰۲۵ ذکر و بیان کرد: آموزش و پژوهش کاربردی از جمله زمینه‌های مساعد برای همکاری بین دو طرف است و می‌تواند نتایج خوبی برای هر دو طرف داشته باشد.

آغاز همکاری علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و دانشگاه آتاتورک ترکیه

اخوان اکبری همچنین با اشاره به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل برای تبادل استاد و دانشجو و برگزاری سمینارهای علمی و آموزشی مشترک گفت: استان اردبیل در زمینه گردشگری سلامت هم ظرفیت بالایی برای همکاری با طرف ترکیه ای دارد.

وی از ایجاد چندین مرکز و مجتمع بزرگ آبدرمانی در استان اردبیل مرکز تحقیقات آبدرمانی ایران در این استان خبر داد و افزود: اقدامات لازم برای ایجاد کمپ آبدرمانی و نیز مرکز تخصص آبدرمانی با اعزام پزشکانی از استان اردبیل به استانبول ترکیه برای فراگیری روش های نوین آبدرمانی آغاز شده است.

آغاز همکاری علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و دانشگاه آتاتورک ترکیه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در ادامه با تشریح اقدامات و سوابق علمی و آموزشی این مرکز دانشگاهی در حوزه سلامت و بهداشت و درمان بیان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران دستاوردها، تجربیات و موفقیت‌های بزرگی در زمینه کنترل برخی بیماری‌ها دارد و می تواند مورد استفاده طرف ترکیه‌ای قرار گیرد.

وی همچنین در این دیدار با ارایه گزارشی از شرایط نظام بهداشتی ایران و نیز وضعیت علمی، آموزشی و خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه‌ علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ۳۴۰۰ دانشجو با هداشت آموزشی ۲۵۰ عضو هیات علمی مشغول به تحصیل هستند .
اخوان اکبری افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، دارای ۶ دانشکده است و علاوه بر اردبیل در دو منطقه دیگر واحدهای آموزشی و ۲۰ آزمایشگاه دارد و دانشجویان بر اساس استانداردها بین المللی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند .

آغاز همکاری علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و دانشگاه آتاتورک ترکیه

معاون بهداشت و سلامت دانشگاه آتاتورک استان ارزروم ترکیه نیز در این دیدار با تشریح وضعیت علمی، آموزشی و تحقیقاتی این مرکز علمی ترکیه و با اعلام آمادگی برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: به علت همجواری و وجود ظرفیت‌ها و زمینه‌های فراوان مشترک، همکاری دوجانبه ایران و ترکیه در زمینه پزشکی و سلامت به نفع هر دو طرف است.

پروفسور فوآد گوندوغدو با اشاره به فعالیت ۶ دانشکده تخصصی حوزه پزشکی و یک بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی آموزشی و ارائه خدمات سلامت و درمان سالانه به یک میلیون نفر در دانشگاه آتاتورک ارزروم افزود: دو طرف ظرفیت خوبی برای انجام تحقیقات علمی در حوزه پزشکی و سلامت دارند.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل دارای استانداردهای بین‌المللی در بسیاری از زمینه‌های پزشکی و سلامت است و امیدواریم که در زمینه مورد علاقه دو طرف همکاری لازم شکل بگیرد.

پروفسور گوندوغدو افزود: معاونت بهداشت و سلامت دانشگاه آتاتورک جمهوری ترکیه ضمن علاقه‌مندی برای استفاده از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، مایل است تا همکاری لازم علمی بین دانشجویان و مجموعه عوامل بهداشت و درمان ۲ کشور صورت بگیرد.

به گزارش ایرنا، بخش بهداشت و درمان ایران در استان اردبیل چندین سال است که خدمات وسیعی را به هزاران تبعه خارجی از جمله به اتباع جمهوری آذربایجان ارائه می‌کند و در این زمینه تعداد کثیری از اتباع خارجی در قالب توریسم درمانی، با سفر به استان اردبیل خدمات درمانی و بهداشتی دریافت می‌کنند.

به گفته مسئولان استان اردبیل، بیش از ۷۰ درصد بالغ بر یک میلیون مسافر و گردشگر خارجی وارد شده به استان اردبیل از مرزهای آستارا و بیله‌سوار با هدف دریافت خدمات درمانی و پزشکی به این استان سفر می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022