همکاری دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه آتاتورک ترکیه


همکاری دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه آتاتورک ترکیه

اردبیل - ایرنا - جلسه مشترک دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه آتاتورک ترکیه با هدف همکاری و تعاملات علمی و پژوهشی 2 جانبه، روز دوشنبه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این نشست با بیان اینکه این دانشگاه هم‌اکنون حدود ۱۱ هزار نفر دانشجو دارد، گفت: این دانشگاه حدود ۴۰۰ نفر عضو هیات علمی دارد که ۴۵ درصد آنها دارای مرتبه علمی دانشیار و استاد هستند.
دکتر عزیز حبیبی با اشاره به اینکه دانشگاه محقق اردبیلی سه پژوهشکده، سه مرکز تحقیقاتی و ۱۱ هسته پژوهشی دارد، اظهارداشت: دانشگاه محقق اردبیلی دارای پنج دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، ادبیات و علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، فنی و مهندسی و علوم در سایت مرکزی و سه دانشکده در شهرستان‌های نمین، مشگین‌شهر و پارس‌آباد می‌باشد.
به گفته حبیبی، ارتقای هشت پله‌ای رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی سالیانه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و رشد ۵۵ و ۴۰ درصدی تولیدات علمی دانشگاه در یک سال گذشته بر مبنای گزارش‌های پایگاه‌های استنادی Scopus و Web of Science نشان‌دهنده تلاش‌های علمی و پژوهشی در این دانشگاه است.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی همچنین اظهارداشت: این نشست به منظور همکاری‌های علمی و پژوهشی بین دانشگاه‌های محقق اردبیلی و آتاتورک برگزار شده تا ۲ دانشگاه بتوانند در زمینه همکاری‌های بین‌المللی با یکدیگر فعالیت‌های مشترکی داشته باشند.

دکتر آیهان چیلیک ،معاون علمی دانشگاه آتاتورک هم در این نشست با بیان اینکه این دانشگاه در شهر ارزروم واقع در شرق ترکیه قرار دارد، تشریح کرد: هدف ما همکاری علمی و فرهنگی با دانشگاه محقق اردبیلی است.
در این نشست تفاهم نامه همکاری بین ۲ دانشگاه به امضا رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا