سردار رجبی:بازگشت 300 خانوار به روستا‌های کردستان/انجام 7 هزار پروژه محرومیت‌زدایی درکردستان


سردار رجبی:بازگشت 300 خانوار به روستا‌های کردستان/انجام 7 هزار پروژه محرومیت‌زدایی درکردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان عنوان کرد: بیش از 7 هزار پروژه محرومیت‌زدایی با ویژگی‌های زودبازده‌، عام‌المنفعه و کم‌هزینه طی چند سال اخیر در کردستان انجام و تحویل مردم شده است که خوشبختانه باعث مهاجرت معکوس و برگشت 300 خانواده به این روستاها شده است.

سردار رجبی:بازگشت 300 خانوار به روستا‌های کردستان/انجام 7 هزار پروژه محرومیت‌زدایی درکردستان
سردار محمدحسین رجبی اظهار داشت: اساسی‌ترین ماموریت سپاه در کردستان برقراری امنیت پایدار و در گام بعدی کمک به تامین معیشت پایدار مردم منطقه است.

وی افزود: در راستای رسیدن به این دو هدف مهم، از همه امکانات و ظرفیت‌های سازمانی سپاه، نیرو‌های بسیجی، ظرفیت تمام ارگان‌های دولتی، خیرین و همچنین مشارکت خود مردم استفاده کردیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان ادامه داد: امروز مردم استان کردستان از امنیت پایدار در منطقه بهره‌مند هستند، اما در حوزه معیشت ضعف‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود.

وی گفت: با توجه به اینکه استان کردستان قبل از انقلاب محرومیت‌هایی داشته و در دوران جنگ تحمیلی هم به دلیل هم مرز بودن با کشور عراق نبرد‌هایی در این منطقه اتفاق افتاده و صدمات زیادی از جنگ دیده لذا این موارد باعث شده که نتوانیم در حوزه توسعه کردستان اقدامات لازم را انجام دهیم.

سردار رجبی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های ضعیفی که از گذشته وجود داشته در طول چند سال اخیر در راستای توسعه اقدامات قابل توجهی توسط نظام و خصوصا سپاه در استان کردستان انجام شده است.

وی یادآور شد: در حوزه معیشت پایدار مردم منطقه سعی کردیم که اقدامات را هماهنگ با مجموعه دستگاه‌های دولتی انجام دهیم و خوشبختانه هماهنگی خوبی هم، بین ارگان‌های دولتی و حاکمیتی با محوریت سپاه وجود دارد البته اشتیاق و مشارکت مردم هم در بعد مردم‌یاری قابل تحسین است.

انجام بیش از ۷ هزار پروژه زودبازده و عام‌المنفعه در کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان عنوان کرد: بیش از ۷ هزار پروژه محرومیت‌زدایی با ویژگی‌های زودبازده، عام‌المنفعه و کم‌هزینه طی ۹ سال اخیر در کردستان انجام شده و تحویل مردم دادیم.

وی گفت: این تعداد طرح و پروژه غیر از پروژه‌های سنگینی است که قرارگاه خاتم سپاه در استان انجام می‌دهد.

سردار رجبی ادامه داد: این ۷ هزار پروژه محرومیت‌زدایی با عاملیت خود نیرو‌های سپاهی و بسیجی در منطقه انجام شده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: در حوزه پروژه‌های موسوم به طرح شهید شوشتری در دو منطقه بیجار و اورامان اقدامات خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: بعد از مطالعات و بررسی‌های میدانی روستا‌های دو منطقه اورامان و بیجار برای اجرای طرح شهید شوشتری انتخاب شدند.

سردار رجبی یادآور شد: در این دو منطقه مهاجرت مردم از روستا زیاد بود لذا طرح شهید شوشتری را با هدف کاهش مهاجرت از روستا و برگشت مهاجرین به روستا انجام دادیم.

بازگشت ۳۰۰ خانواده به روستا با اجرای طرح شهید شوشتری

وی گفت: نه اینکه بگوئیم با اجرای این تعداد طرح همه کار‌ها و محرومیت زدایی‌ها به بهترین شکل ممکن انجام شده است، اما در حد توان کار‌ها را انجام دادیم و خوشبختانه باعث مهاجرت معکوس و برگشت ۳۰۰ خانواده به این روستا‌ها شده است.

آباد کردن دو روستای مخروبه در کردستان

وی تاکید کرد: بیش از ۷۰ پروژه را در این دو منطقه که بیشتر در حوزه عمرانی بود انجام دادیم و نقطه خوب این طرح آباد شدن دو روستای مخروبه بود البته ما باید خیز و اهدافمان خیلی بلندتر از این باشد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: در استان کردستان بیش از ۱۰۰ روستای مخروبه داریم که چراغ این زیستگاه‌ها در جغرافیای کشور خاموش شده است و مجددا باید آن‌ها را آباد کنیم.

رجبی افزود: آباد شدن دو روستای مخروبه در کردستان نشان داد که می‌توانیم روستا‌های بیشتری را آباد کنیم.

وی ادامه داد: البته در کنار کار‌های عمرانی در حوزه سلامت و بهداشت، تربیتی، توانمندسازی مردم برای اداره زندگی و توسعه اردوی‌های جهادی، اقدامات خوبی در منطقه انجام شده است.

راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه روستایی در برخی روستا‌های استان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: صندوق‌های قرض‌الحسنه روستایی را با سازوکار محلی راه انداختیم البته صفر تا صد کار را خود مردم روستا انجام دادند و ما فقط فکر و ایده به آن‌ها دادیم.

وی گفت: بیش از ۸۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری اولیه این صندوق‌هاست که برای شروع رقم خوبی است.

رجبی تاکید کرد: با راه‌اندازی این صندوق‌ها دیگر روستائیان برای دریافت تسهیلات بانکی مجبور نیستند به بانک‌ها مراجعه کنند و درگیر تامین ضامن، سفته و چک شوند بلکه می‌توانند تسهیلات را از همین صندوق روستایی تامین کنند.

وی عنوان کند: البته این رقم برای استان ما خیلی کم است و در استان‌های دیگر این رقم بالا است، اما چون شروع آن خوب بوده می‌شود آن را توسعه داد.

وی به نبود روحانی و ماموستا در برخی روستا‌های شیعه‌نشین و سنی‌نشین اشاره کرد و گفت: با هماهنگی امامان جمعه هر شهرستان اقدام به تامین ماموستایان و روحانیون برای این روستا‌ها و برطرف کردن برخی مشکلاتی که آن‌ها داشتند کردیم که خوشبختانه بازخورد این کار بسیار مثبت بوده است.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم در آینده با همکاری نیرو‌های سپاهی، بسیجی، ارگان‌های دولتی، خیرین و خود مردم اقدامات بیشتری در راستای محرومیت‌زدایی انجام دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت‌کوین سقوط کرد