دبیرخانه دائمی تعزیه در کنگاور ایجاد می‌شود


دبیرخانه دائمی تعزیه در کنگاور ایجاد می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از ایجاد دبیرخانه دائمی تعزیه در دهستان «فش» از توابع شهرستان کنگاور خبر داد.

بهرام فاضلی زاد روز دوشنبه در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه های کنگاور که در سرسرای فرمانداری این شهرستان و به مدت چهار ساعت طول کشید با بیان اینکه بار زیادی از فرهنگ بر دوش شهرستان ها قرار دارد، اظهار داشت: کنگاور دهمین مقصد جلسات شهرستانی ما بوده و مخاطب شهرستانی برای ما جایگاه بسیار بالایی دارد.
او با اشاره به اینکه در زمانی مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان را بر عهده گرفته که خزانه بودجه آن خالی است، اظهارداشت: با تغییر روشها و رویکردها می توان با حداقل بودجه ها هم، فعالیت های فرهنگی قابل توجهی انجام داد.
فاضلی زاد با تاکید بر توزیع عادلانه اعتبارات و امکانات در سطح استان، بیان کرد: علاوه بر اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی که فرمانداری کنگاور برای تجهیز سرسرای یادگار امام اداره ارشاد شهرستان اختصاص داده است، اداره کل فرهنگ و ارشاد نیز مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال برای تجهیز بیشتر این مجتمع فرهنگی اختصاص می دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه کنگاور از پتانسیل بسیار بالایی در بخش نمایش تعزیه برخوردار است و گروه عاشورائیان این شهرستان در کشور عراق نیز به اجرای برنامه می پردازند، تصریح کرد: خواسته هنرمندان این نمایش آئینی ایجاد دبیرخانه دائمی تعزیه در روستای فش است که مورد تصویب قرار گرفت و هزینه های آن را نیز به طور کامل تامین خواهیم کرد.
او ادامه داد: از دیگر خواسته های هنرمندان کنگاوری احیای جشنواره استانی شعر طنز باگویش محلی در این شهرستان بود که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن استقبال از این پیشنهاد، آمادگی برگزاری پنجمین دوره این جشنواره استانی در سال جاری در کنگاور را دارد.
فاضلی زاد همچنین به دیگر درخواست هنرمندان این شهرستان، که چرا دانشگاههای سطح استان در رشته های هنری دانشجو نمی پذیرند، بیان داشت: باتعطیلی دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر استان، مکاتباتی با دانشگاه رازی انجام شده و به جد دنبال این موضوع تا حصول نتیجه هستم.
فاضلی زاد همچنین دستور خرید ۴۰ پایه تابلو نمایشگاهی که مطالبه انجمن خوشنویسی شهرستان بود را به اداره کنگاور داد که در اسرع وقت نسبت به خرید و نصب آن اقدام نماید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)