شرایط اکران «بنیامین» ایده آل نیست


شرایط اکران «بنیامین» ایده آل نیست

مصطفی حسن آبادی تهیه کننده انیمیشن سینمایی «بنیامین» درباره وضعیت اکران این اثر توضیحاتی داد.

شرایط اکران «بنیامین» ایده آل نیست

مصطفی حسن‌آبادی تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «بنیامین» درگفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نمایش این فیلم در سینما‌های سراسر کشور گفت: شرایط اکران «بنیامین» ایده‌آل نیست چرا که همزمان با انیمیشن ما، دو فیلم کودک و نوجوان دیگر نیز در حال اکران است که قطعا سهم یکدیگر را در گیشه کاهش می دهند.

وی افزود: اکران همزمان سه فیلم کودک و نوجوان، ظلم بزرگی به سینمای کودک و فیلمسازان این حوزه است. فیلم‌های کودک در این شرایط علاوه بر رقابت با فیلم‌های کمدی که بیشتر سانس‌های سینما‌ها را به خود اختصاص می‌دهند باید با یکدیگر نیز رقابت کنند. البته ما این شرایط را پذیرفتیم و خود را برای آن آماده کرده‌ایم.

حسن آبادی ادامه داد:ما تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم،در این رقابت سربلند باشیم، ولی امیدوارم مسئولان سینمایی دلسوز و دغدغه‌مند کشور نگذارند این اتفاق دوباره در سینمای کودک و نوجوان تکرار شود.

تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «بنیامین» تصریح کرد: ما مجبور شدیم فیلم‌ را در گروه آزاد اکران کنیم و این ریسک بزرگی برای تیم ماست. طبق آخرین مصوبه شورای عالی اکران در سال ۹۷، همه سرگروه‌های سینمایی باید در طول سال حداقل یک فیلم کودک اکران کنند، اما این موضوع در حال حاضر عملی نشده است و تنها برخی از سرگروه‌های سینمایی اقدام به این کار کرده‌اند.

حسن‌آبادی با تاکید بر این که سینمای کودک نیاز به حمایت بیشتر و توجه ویژه مسئولان دارد، گفت: نگاه همه فیلمسازان کودک به بنیاد سینمایی فارابی و دیگر نهاد‌های سینمایی متولی این حوزه است تا با اقداماتی اساسی و زیربنایی بتوانند روح تازه‌ای در کالبد سینمای کودک و نوجوان ایران بدمند. در سال‌های گذشته این بخش مهم از سینمای ایران تنها متکی به تلاش‌های چند فیلمساز دغدغه‌مند بود که با همه محدودیت‌ها توانستند این بخش خوش سابقه از سینمای ایران را سرپا نگهدارند.

وی افزود: راه‌اندازی یک دفتر پخش سینمایی تخصصی کودک و نوجوان، اعطای یک سرگروه مخصوص به فیلم‌های کودک و نوجوان، تدوین و تصحیح قوانین اجرایی در سینما‌ها برای حمایت از حضور بیشتر خانواده‌ها و کودکان در سینما و ... ازجمله اقدامات موثری است که امیدوارم مسئولان به آن جامه عمل بپوشانند.

تهیه‌کننده «بنیامین» درباره پیشرفت سطح تولید انیمیشن در کشور گفت: «آینده‌نگار» نام موسسه ماست که در کاشان با تکیه بر دانش و مهارت هنرمندان و متخصصان بومی توانست «بنیامین» را با کیفیتی مطلوب تولید کند. تولید یک انیمیشن سینمایی کاری زمان‌بر، پرهزینه و پیچیده به لحاظ فنی است، ولی ما توانستیم در شهری ده‌ها کیلومتر دور از پایتخت آن را انجام بدهیم. به غیر از ما گروه‌های بزرگ دیگری هم در کرمان، تهران و دیگر شهر‌های ایران مشغول به فعالیت در این حوزه هستند.

حسن‌آبادی اضافه کرد: تعداد متخصصان ایرانی حوزه انیمیشن که در کشور‌هایی مانند آمریکا، کانادا، مالزی و ... مشغول به فعالیت هستند نیز کم نیست. همه این موارد نشان می‌دهد که ما دانش و مهارت بالایی در این حوزه داریم. اما مشکلات مالی و زیرساختی محدودیت زیادی برای تیم‌های خلاق و جوان انیمیشن‌ساز ایرانی ایجاد کرده است. قطعا ما از دولت نمی‌خواهیم که به صورت مستقیم در این عرصه ورود کند، چون تجربه‌های قبلی نشان داده است که این کار جواب نمی‌دهد. ولی از آن‌ها می‌خواهیم که با فراهم کردن زیرساخت‌هایی که بخش خصوصی توان ایجاد آن را ندارد، ما را در این زمینه حمایت کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم به زودی بخش خصوصی کشور با تکیه بر دانش بومی و خلاقیت هنرمندان جوان و با پشتکار ایرانی بتواند پرچم سینمای انیمیشن و سینمای کودک ایران را در منطقه و جهان در مرتفع‌ترین قله‌های موفقیت به اهتزاز درآورد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی