ترفندهای ساده برای افزایش تمرکز کنکوری‌ها


ترفندهای ساده برای افزایش تمرکز کنکوری‌ها

در این بسته دانستنی‌های تحصیلی راهکارهای ساده برای افزایش تمرکز در هنگام مطالعه بیان شده است.

ترفندهای ساده برای افزایش تمرکز کنکوری‌هاامیر لطفی‌حقیقت، روانشناس و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از مسائلی که این روز‌ها دانش‌آموزان و دانشجویان به خصوص کنکوری‌ها را درگیر کرده تمرکز است.

او در ادامه گفت: کنکوری‌هایی که در حال مطالعه و آماده شدن برای کنکور هستند مشکلاتی را عنوان می‌کنند در خصوص نداشتن تمرکز که برایشان یک معضل است.

لطفی‌حقیقت بیان کرد: یکی از مشکلاتی که باعث پرت شدن حواس یا از بین رفتن تمرکز می‌شود نداشتن محیطی آرام است. همچنین وجود آلودگی‌های صوتی در جامعه شهری تأثیر زیادی برای این افراد دارد.

این روانشناس و مدرس دانشگاه عنوان کرد: زمانی که جریانات صوتی به صورت مستقیم و غیر مستقیم باشد، باعث می‌شود فرد با یک محیط پر تنش مواجه شود. آلودگی هوا و نداشتن تغذیه مناسب از عوامل مؤثر دیگر در این زمینه هستند.

او گفت: یکی از تکنیک‌هایی که کمک بسیاری می‌کند تا فرد بتواند آرامش ذهنی و تمرکز بالایی داشته باشد ورزش ذهنی است، ورزش‌هایی که باعث می‌شوند فرد به تفکر و تعمق بیشتری بپردازد.

بیشتر بخوانید: نکات طلایی برای تندخوانی در امتحانات

لطفی‌حقیقت با اشاره به اینکه خواب کافی تاثیر زیادی بر افزایش تمرکز دارد، اظهار کرد: همچنین فرد باید از بازی‌های کامپیوتری فاصله بگیرد و استفاده بیش از حد از گوشی‌ تلفن همراه را به حداقل برساند.

این روانشناس و مدرس دانشگاه بیان کرد: فرد باید بتواند شیوه مناسبی را پیدا کرده و سعی کند در محیطی آرام مطالعه کند.

او تأکید کرد: بالاترین معیار برای داشتن تمرکز هدفمند زندگی کردن و در راستای آن گام برداشتن است، که باعث می‌شود تمام عوامل مزاحم محیطی را نادیده گرفت.

انتهای پیام/

عوامل موثر بر افزایش تمرکز کنکوری‌ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس