238 طرح با اشتغال 5000 نفر در جیرفت مصوب شده است


238 طرح با اشتغال 5000 نفر در جیرفت مصوب شده است

جیرفت - ایرنا - به گفته فرماندار جیرفت، 238 طرح اقتصاد مقاومتی در این شهرستان تصویب شده که با اجرای آنها برای پنج هزار نفر شغل ایجاد می‌شود. 

ابوذر عطاپور وزیری فرماندار جیرفت روز دوشنبه در نشست مشترک شورای اداری شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: از مجموع طرح‌های اقتصاد مقاومتی که در این شهرستان مصوب شده، یکصد طرح به مرحله اجرا رسیده است.

وی افزود: با وجود تمامی هجمه‌ها، دولت تدبیر و امید در شهرستان جیرفت اقدامات عمرانی و اقتصادی قابل توجهی انجام داده است.

عطاپور وزیری ادامه داد: در حوزه راه و شهرسازی ۵۲۵ میلیارد تومان طرح افتتاح و بیش از ۷۰ میلیارد تومان نیز در حوزه برق‌رسانی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان جیرفت خدمات مشهودی انجام شده اظهار داشت: برای ۲۳۰ روستا طرح هادی انجام و برای اجرای طرح هادی ۷۰ روستای دیگر، برنامه‌ریزی شده است.

فرماندار جیرفت به تشریح حمایت‌های دولت از طرح‌های حوزه کشاورزی پرداخت و گفت: اجرای سه هزار و ۸۱۵ هکتار سامانه آبیاری تحت فشار و راه‌اندازی یکهزار و ۲۷۰ هکتار گلخانه، از دیگر توفیقات دولت در شهرستان جیرفت است.

وی با اشاره به اینکه امروز ظریب مکانیزاسیون کشاورزی در جیرفت از هشت‌دهم به ۲ درصد رسیده عنوان کرد: افزون بر ۳۰ میلیارد تومان در حوزه عمران شهری جیرفت هزینه شده است.

عطاپور وزیری تصریح کرد: دولت با تدبیر خود، سود و دیرکرد تسهیلات کشاورزی اهالی این دیار را پرداخت کرد و این اقدام کمک بسیار بزرگی به کشاورزان بود.

وی ضمن قدردانی از رییس جمهوری و مجموعه دولت به دلیل خدمات رسانی به مردم جیرفت بیان کرد: تقویت صادرات محصولات کشاورزی، آب آشامیدنی و زیرساخت‌های معدنی از جمله موارد و درخواست‌هایی هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز به منظور حضور در جلسه مشترک شورای اداری شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد و بازدید از طرح‌های درمانی این دو شهرستان به جنوب کرمان سفر کرد.

جنوب کرمان با هفت شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت، یک سوم مساحت استان را به خود اختصاص داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی