کمک‌های مردمی به نیازمندان در اردبیل 57 درصد افزایش یافت


کمک‌های مردمی به نیازمندان در اردبیل 57 درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: کمک‌های نیکوکاران این استان به مددجویان امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 57 درصد افزایش داشته است.

صفر توحیدی روز دوشنبه افزود: امسال خیرین حدود ۳۱۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیر نقدی به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد و اقشار آسیب‌پذیر استان کمک کردند.

وی اظهار داشت: پارسال در مدت نیکوکاران بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیر نقدی به مددجویان کمیته امداد در استان کمک کرده بودند.

وی با اشاره به بیان اینکه کمک‌های مردمی بر اساس سرفصل‌های حمایتی کمیته امداد در بین ۳۸ هزار خانوار تحت حمایت توزیع شده ،اضافه کرد: سامانه نیازسنجی موجب تسهیل و تسریع در رسیدگی به امور خانوار تحت حمایت شده به طوری که در سریع‌ترین زمان ممکن کمک‌های مردمی در اختیار آنها قرار می گیرد.

توحیدی با بیان اینکه امسال در این مدت خیرین استان بیش از ۲۶ میلیارد ریال صدقه پرداخت کرده‌اند، گفت: ۲۵ درصد از صدقه برای کمک‌های موردی، ۱۸ درصد برای تعامل با موسسات خیریه، ۱۵ درصد برای تهیه جهیزیه نوعروسان، ۱۵درصد برای درمان بیماران، ۱۵ درصد برای تعمیر و بهسازی مسکن مددجویان، ۱۰ درصد برای ارتقای سطح فرهنگی و برگزاری اردوهای زیارتی، ۲ درصد برای آموزش خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد و افراد نیازمند اختصاص یافته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل افزود: همچنین در این مدت کشاورزان و روستائیان استان بیش از ۲۳ میلیارد زکات مال پرداخت کرده‌اند که ۹۰ درصد آن برای فقرا و ۱۰ درصد آن برای اجرای پروژه‏‏‎های عمرانی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه خیرین ۱۸ میلیارد ریال هم در قالب " طرح کوثر " برای تهیه جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این نهاد در استان کمک کرده‌اند، بیان کرد: امسال در مجموع ۶۴۰ نوعروس تحت حمایت و نیازمند در استان اردبیل با دریافت کمک هزینه تهیه جهیزیه راهی خانه بخت شدند.

او اظهار داشت: نیکوکاران از طریق کد آنی‌ پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل برسانند.

۳۸ هزار خانوار با جمعیت حدود ۷۴ هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته