ویتامینی معجزه‌‌آسا برای پیشگیری از سرماخوردگی/ تخم‌مرغ بیماری قلبی را تشدید می‌کند؟


در این بسته دانستنی پزشکی درباره ویتامینی کمک کننده به کاهش سرماخوردگی و اثرات تخم مرغ برای بیماری قلبی عروقی خواهیم گفت.

به گزارش سایت طلا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

ویتامینی که موجب کاهش سرماخوردگی می‌شود

تمام زنان و مردان نیازمند ویتامین D هستند که این نوع ویتامین زمانی که نور خورشید به اندازه کافی بتابد در بدن افراد تولید می‌شود. مصرف روزانه قرص ویتامین D باعث کاهش عفونت‌ها می‌شود و می‌تواند به راحتی افراد را در برابر آنفولانزا و سرماخوردگی محافظت کند. بهتر است افراد در روز‌های سرد سال از مواد غذایی که ویتامین D بیشتری دارند استفاده کنند.

ویتامینی معجزه‌‌آسا برای پیشگیری از سرماخوردگی/ تخم‌مرغ بیماری قلبی را تشدید می‌کند؟

آیا تخم مرغ موجب بیماری قلبی عروقی می شود؟

تخم مرغ سرشار از مواد پروتئینی و معدنی بوده که افراد با خوردن آن می توانند مانع بروز بیماری‌های قلبی و عروقی شوند. عامل اصلی مشکلات قلبی عروقی کلسترول نیست بلکه عواملی مانند استرس، مسائل ژنتیکی، اضطراب، استعمال دخانیات، عدم تحرک و فعالیت فیزیکی و برخی بیماری‌های ویروسی هستند. افراد برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن خود می‌توانند علاوه بر گوشت از تخم مرغ در صورت نداشتن بیماری خاص استفاده کنند، مصرف تخم مرغ برای تمام افراد در طول روز ضرورت دارد.

کلسترول موجود در تخم مرغ باعث افزایش خطر حمله قلبی در افراد نخواهد شد اما برخی افراد به دلیل مسائل ژنتیکی به کلسترول حساسیت دارند و نمی توانند تخم مرغ مصرف کنند.

ویتامینی معجزه‌‌آسا برای پیشگیری از سرماخوردگی/ تخم‌مرغ بیماری قلبی را تشدید می‌کند؟

اسپری ها کاهش دهنده درد دندان ها نیستند

هنگام دندان درد استفاده از اسپری در کاهش درد آن تاثیری چندانی نخواهد داشت و فقط برای بی‌حسی کوتاه مدت کاربرد دارند. بهتر است افراد از قرار دادن قرص روی دندان و استفاده بیش از حد اسپری خودداری کنند، زیرا استفاده بیش از حد این مواد می‌توانند به بافت نرم دهان آسیب زیادی وارد کند. اگر افراد به سرعت مشکلات دندانی خود را رفع کنند، دیگر به مشکلات حادتر دچار نمی‌شوند. بهتر است هنگام بروز درد از اسپری‌ها استفاده نشود، زیرا تاثیر مطلوبی نخواهد داشت.

ویتامینی معجزه‌‌آسا برای پیشگیری از سرماخوردگی/ تخم‌مرغ بیماری قلبی را تشدید می‌کند؟

رفع گرفتگی بینی در زمستان

گرفتگی بینی ممکن است در تمام فصول اتفاق بیفتد اما در فصل زمستان بیشتر گریبان گیر افراد می شود و بسیار آزاردهنده خواهد بود. گرفتگی به دلیل التهاب و تحریک شدن بافت در سینوس‌ها اتفاق می افتد و در این مواقع افراد بهتر است دوش آب گرم بگیرند که یکی از بهترین روش‌ها برای تسکین گرفتگی بینی است زیرا بخار موجود باعث باز شدن بافت‌های ملتهب می شود. همچنین اگر گرفتگی بینی به دلیل مخاط اضافی باشد بخار می‌تواند به نازک شدن ترشحات کمک ‌کند. از درمان‌های خانگی آب نمک است که قدرت اسمز دارد. هنگام مصرف آب نمک مایع های اضافی از بافت بینی خارج می‌شوند، تورم کاهش پیدا خواهد کرده و مسیر تنفس افراد باز می شود. علاوه بر این، آب نمک می‌تواند به از بین رفتن محرک‌ها و میکروب‌ها کمک کند.

ویتامینی معجزه‌‌آسا برای پیشگیری از سرماخوردگی/ تخم‌مرغ بیماری قلبی را تشدید می‌کند؟

آب میوه های مفید برای فصل زمستان

یکی از مهم ترین عملکرد های بدن سیستم ایمنی است که باید با مواد غذایی و ویتامین ها انرژی لازم آن تامین شود تا خطر ابتلا به بیماری های مختلف از جمله سرماخوردگی و آنفلوآنزا کاهش یابد. ویتامین C دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی است که از سلول های بدن در برابر عوامل خطرزا محافظت می‌کند و کمبود این ویتامین می تواند باعث ناتوانی بدن در برابر عفونت، کاهش واکنش سیستم ایمنی بدن و طولانی شدن زمان بهبودی زخم شود. آب پرتقال و گریپ فروت منبع عالی ویتامین C است و نیاز روزانه بدن به این ویتامین را به طور کامل برطرف می کند. این آب میوه‌های خوشمزه برای شروع یک روز عالی انتخاب ایده آلی هستند و بهتر است همراه یک کاسه غلات، نان تست و مواد غذایی مشابه میل شوند. آب گوجه فرنگی از دیگر نوشیدنی های پرخاصیت و مقوی سیستم ایمنی بدن و منبع عالی فولات است که خطر ابتلا به عفونت ها را کاهش می دهد. ترکیب مغذی سبزیجات دارای ویتامین A فراوان است و نیاز روزانه بدن به این ویتامین را به طور کامل برطرف می کند.

ویتامینی معجزه‌‌آسا برای پیشگیری از سرماخوردگی/ تخم‌مرغ بیماری قلبی را تشدید می‌کند؟

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

خوردنی‌هایی که مغزتان را مثل یک کامپیوتر به کار می اندازد | 2.5 هزار قیمت طلا چرا کاهش پیدا کرد؟ | 2.6 هزار خوردنی‌هایی که به زیبایی و تناسب اندامتان کمک می‌کنند | 10.2 هزار قیمت محصولات کرمان موتور و مدیران خودرو امروز یکشنبه ۱۹ آبان ۹۸ | 1.5 هزار بحران بدهی آمریکا اونس طلا را منفجر خواهد کرد؟ | 1.4 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی