راه های مهاجرت به کشور روسیه


روسیه وسیع ترین کشور جهان است و همین مسئله سبب شده است که شرایط اجتماعی و اقتصادی متفاوتی نیز داشته باشد. همین مسئله سبب شده است که افراد با فرهنگ ها و سلائق مختلف، از روسیه به عنوان مقصد مناسب مهاجرتی خود یاد کنند. روش های مختلفی برای مهاجرت به روسیه از طرف دولت این […] نوشته راه های مهاجرت به کشور روسیه اولین بار در جامع ترین پایگاه معرفی جاهای...

روسیه وسیع ترین کشور جهان است و همین مسئله سبب شده است که شرایط اجتماعی و اقتصادی متفاوتی نیز داشته باشد. همین مسئله سبب شده است که افراد با فرهنگ ها و سلائق مختلف، از روسیه به عنوان مقصد مناسب مهاجرتی خود یاد کنند. روش های مختلفی برای مهاجرت به روسیه از طرف دولت این کشور برای شهروندان سایر کشورها در نظر گرفته شده است که هر یک از آن ها دارای شرایط و ضوابط مربوط به خود است. علاقمندان به مهاجرت روسیه باید در نظر داشته باشند که مهاجرت به این کشور بدون اخذ روادید غیرممکن است و دریافت ویزای کشور روسیه یک گام الزامی برای مهاجرت به این کشور است.
چنانچه اشاره شد، راه های مختلفی برای مهاجرت به کشور روسیه معرفی شده است که مهم ترین آن ها عبارتند از:
• مهاجرت توریستی به روسیه
• مهاجرت از طریق ازدواج در روسیه
• مهاجرت از طریق ادامه تحصیل در روسیه
• مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در روسیه
• مهاجرت از طریق کار در روسیه

راه های مهاجرت به کشور روسیه
در زمان مهاجرت، افراد باید برترین روش مهاجرتی را برگزینند. توجه داشته باشید که برترین روش مهاجرتی برای هر متقاضی با دیگری متفاوت خواهد بود. با این حال می توان گفت که مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه می تواند یکی از بهترین روش های مهاجرتی برای بسیاری از متقاضیان باشد.
برای تحصیل در روسیه، متقاضیان باید در آزمون پادفک شرکت کنند. این آزمون یک آزمون معادلسازی مدرک تحصیلی در کشور روسیه است. دروس مربوط به رشته های های مختلف تحصیلی در آزمون پادفک متفاوت است و افراد باید در این آزمون با موفقیت خارج شوند. دولت روسیه این امکان را برای شهروندان خارجی فراهم کرده است تا در دوره های آمادگی آزمون نیز شرکت کنند. این دوره ها، یک سال تحصیلی به طول خواهد انجامید و پس از پایان آن، دانشجویان می توانند در آزمون های نهایی شرکت کرده و خود را برای ورود به دانشگاه آماده کنند. توجه داشته باشید که آزمون پادفک برای تمامی مقاطع تحصیلی برگزار خواهد شد.
هزینه تحصیل در کشور روسیه بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان می توانند با مبلغ سالیانه در حدود ۲۰۰۰$ تا ۷۰۰۰$ (دلار آمریکا) به تحصیل در این کشور مشغول شوند. از طرفی هزینه های زندگی در خاک این کشور نیز به مراتب کمتر از کشورهای مطرح اروپایی است. به طور معمول می توان هزینه زندگی دانشجویی در کشور روسیه را در حدود ۳۰۰$ تا ۵۰۰$ (دلار آمریکا) در ماه اعلام کرد. دانشجویان بین المللی اجازه کار در کشور روسیه را نخواهند داشت البته همواره شرایط کار سیاه در این کشور برای دانشجویان خارجی وجود دارد.
تحصیل پزشکی در روسیه یکی از مهم ترین روش های مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه است. معمولا دانش آموزانی که موفق به قبولی در آزمون کنکور نشده اند، تلاش می کنند تا برای تحصیل در رشته های پزشکی به یک کشور خارجی مهاجرت کنند. اکثر کشورهای مطرح اروپایی، برای اخذ پذیرش دانشجویان خارجی در رشته های پزشکی، یک آزمون ورودی سراسری برگزار می کنند که گاها از آزمون های ورودی کشور ایران سخت تر و رقابتی تر هستند. به همین منظور دانش آموزان تلاش می کنند تا به سمت کشورهایی مهاجرت کنند که آزمون ورودی آن ها ساده تر است.
روسیه یکی از کشورهایی است که به افراد اجازه می دهد بدون آزمون ورودی، دانشجویان وارد دانشگاه های این کشور شوند. البته چنانچه گفته شد، شرکت در آزمون پادفک، برای متقاضیان همه رشته های تحصیلی در کشور روسیه الزامی است. هزینه تحصیل در رشته های پزشکی در کشور روسیه در حدود ۷۰۰۰$ تا ۱۰۰۰۰$ در طول یک سال تحصیلی است. دانشجویان در کشور روسیه این فرصت را خواهند داشت تا به زبان های روسی یا انگلیسی به تحصیل پزشکی بپردازند البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که تحصیل به زبان روسی می تواند فواید بیشتری برای علاقمندان به ادامه زندگی در این کشور داشته باشد چرا که تسلط به زبان روسی برای پزشکان در این کشور الزامی است.
متقاضیانی که قصد دارند پس از پایان دوره تحصیل خود به ایران بازگردند باید توجه داشته باشند که دانشگاه انتخابی آن ها حتما در جمع دانشگاه های مورد تایید کشور روسیه قرار داشته باشد. در حال حاضر سه دانشگاه کشور روسیه مورد تایید وزارت علوم در ایران هستند و مدرک تحصیلی دو دانشگاه پزشکی روسیه تنها در رشته دندانپزشکی مورد تایید است. تنها دانشجویان این دانشگاه ها قادر خواهند بود تا برای کار یا ادامه تحصیل به ایران بازگردند.
از جمله مهم ترین اقدامتی که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، مفتخر به انجام آن است، فراهم آوردن شرایط مهاجرت متقاضیان به کشور روسیه بخصوص از طریق تحصیل در این کشور است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کشور روسیه و سایر کشورهای مطرح جهان، می توانید با مشاورین ما در این موسسه تماس حاصل فرموده و به صورت رایگان از اطلاعات ایشان بهرمند شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟