شهرداری بوشهر یکهزار میلیارد ریال پروژه در دست اجرا دارد


شهرداری بوشهر یکهزار میلیارد ریال پروژه در دست اجرا دارد

بوشهر-ایرنا- شهردار بوشهر گفت: این شهرداری در سال جاری 50 پروژه با یکهزار میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا دارد.

سید نورالدین امیری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی بوشهر درگفت و گو با ایرنا افزود: فاز نخست گذر سرتل به تنگک، پارک گردشگری لیان، المان ورودی شهر، فاز نخست پارک حاشیه و راست گرد گذر امام علی از جمله پروژه‌های شاخص شهر بوشهر است.

وی بیان کرد: از مزیت‌های قابل توجه راست‌گرد میدان غدیر کاهش حجم ترافیک این میدان و بی نیاز شدن آن از احداث روگذر است که پیش بینی شده پیش از سال جدید بهره‌برداری شود.
شهردار بوشهر ادامه داد: اجرای پارک حاشیه‌ای و راست گرد میدان غدیر با ظرفیت فنی امانی شهرداری بوشهر اجرا می‌شود که این رویکرد باعث صرفه‌جویی ۵۰ درصدی در هزینه‌های اجرای این پروژه خواهد شد.

امیری ادامه داد: آسفالت کوچه‌های خاکی، بهسازی پیاده‌رو و کانال دفع آب‌های سطحی، تملک و بازگشایی معابر، اصلاح هندسی تقاطع‌ها از دیگر پروژه‌های شاخص شهر بوشهر است.
وی اضافه کرد: گذر فرهنگ و هنر شهر بوشهر نیز در مرحله برآورد اعتبار است و در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.
امیری اظهار داشت: برای احداث پارکینگ در خیابان امام خمینی نیز زمینی به مساحت ۷۰۰ مترمربع کارهای پایانی تملک آن در دست اقدام است تا با تحقق این مهم بزودی لایحه احداث پروژه پارکینگ طبقاتی به شورای شهر ارسال شود.

وی گفت: احداث آرامستان جدید شهر بوشهر واقع در جاده سرتل به تنگک نیز مهیای بهره‌برداری شده و با توجه به رو به پایان بودن ظرفیت آرامستان کنونی باید بزودی شاهد انتقال متوفیان به آرامستان جدید باشیم.

امیری اظهارداشت: وضعیت کشور در مجموع دچار مشکلاتی در عرصه مالی است که شهرداری های از جمله شهرداری مرکز استان بوشهر از این شرایط مصون نیست.
شهردار بوشهر گفت: این شرایط حتی به بخش‌های خصوصی نیز سرایت کرده است به گونه‌ای که در کمیسیون ماده ۱۰۰ بخش عمده‌ای قادر به پرداخت جریمهها نیستند.
وی افزود: رکورد درآمد در شهرداری به طور صرف به کم‌کاری کارکنان شهرداری مرتبط نیست بلکه وضعیت مالی مردم در کنار رکود ساخت مسکن به این سمت رفته که مشکل درآمد برای شهرداری ایجاد کند.
امیری افزود: با وجود بودجه ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی برای سال جاری شاید بتوانیم یکهزار و ۹۰۰میلیارد ریال وصول کنیم که از این میزان یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال آن صرف پرداخت هزینه حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری است.

وی عنوان کرد: پیش بینی شده نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال هم به تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر تعلق گیرد و باید با ۲۰۰ میلیارد ریال کلی پروژه عمرانی احداث شود.
امیری افزود: قصد ندارم بگویم که برای حل مشکلات و اجرای پروژه‌های شهری و خدمات عمومی با ۲۰۰ میلیارد ریال معجزه می‌کنیم اما نوع فعالیت همکاران برای اجرای پروژه‌ها به گونه‌ای است که با این درآمد پایین کمتر از معجزه هم نیست.

هر اسپانسری که ۲۰۰ میلیارد ریال تضمین بانکی یا ملکی بیاورد، تیم شاهین را تحویلش می‌دهیم

وی در ارتباط با وضعیت تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر گفت: وقتی این تیم به لیگ برتر آمد موافق نبودم که شهرداری در لیگ برتر تیم‌داری کند.
امیری ادامه داد: با این حال اسپانسرهای زیادی برای کمک به شهرداری اعلام موجودیت کردند که جز بوشهری فروشی چیزی نمی‌خواستند.
وی گفت: سطح توقع اسپانسرها به نحوی بود که کل امکانات شهرداری را می خواستند که جفا به حال مردم بود.
امیری یادآور شد: ۱۵ درصد اعتبارات شهرداری را به شاهین اختصاص داده‌ایم اما ۵۰ درصد وقتم برای رفع مشکلات این تیم صرف می‌شود.
شهردار بوشهر گفت: اسپانسری نیز به من گفت ۱۳ بازیکن می‌آورم و مربی، مدیرعامل و هیات مدیره را خودش انتخاب می‌کند ولی می‌خواست فقط ۷۰ میلیارد ریال به شاهین پول بدهد.
وی عنوان کرد: از وی تضمین خواستم که اگر فردا تیم را با کلی بدهی رها کرد دستمان جایی بند باشد ولی وی با این درخواست مخالف کرد.
امیری گفت: هر اسپانسری بیاید که ۲۰۰ میلیارد ریال تضمین بانکی یا ملکی دهد همین فردا این تیم را تحویلش می‌دهیم.
وی یادآور شد: مجوز ما از وزارت کشور برای تیم‌داری در لیگ برتر تا خردادماه سال آینده است از این رو باید هر چه زودتر این تیم برای حمایت مالی تعیین تکلیف شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی