مدیرکل تامین اجتماعی از اختیارات خود به نفع تولیدکنندگان استفاده نکرده است


مدیرکل تامین اجتماعی از اختیارات خود به نفع تولیدکنندگان استفاده نکرده است

استاندار خراسان شمالی با گلایه از اینکه مدیران استان حتی در سقف اختیارات خود عمل نمی کنند و استعلام های مربوطه را از تهران اخذ می کنند، گفت: مدیر کل تامین اجتماعی از اختیارات خود به نفع تولیدکنندگان استفاده نکرده و اگر به همین رویکرد ادامه دهد باید کنار برود.

محمدعلی شجاعی در جلسه بررسی مشکلات تولیدکنندگان استان با محوریت حل مشکلات واحدهای تولیدی توسط سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: وقتی مدیری استعلام های مربوطه را از تهران اخذ می‌کند، طبیعی است که آنان اشراف کامل بر موضوع نداشته و موافقتی هم انجام نمی دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، وی با ابراز گلایه از روند برگزاری این جلسه به دلیل عدم رعایت شان جلسه در ارتباط با اجرایی نشدن بخش نامه ها و مصوبات توسط سازمان تامین اجتماعی استان افزود: دستوراتی از سوی مقام معظم رهبری و هیات دولت در بخش های مختلف جهت گشایش مشکلات واحدهای تولیدی ارائه شده است که بر اساس یکی از این موارد سازمان تامین اجتماعی وظیفه دارد تا کار اقساط واحدهای تولیدی در آستانه بحران را تا ۶۰ ماه انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ابلاغ وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز بر حل مشکلات واحدهای تولیدی توسط سازمان تامین اجتماعی است لذا تمامی این بخش نامه بدون هیچ گونه چون و چرایی در استان باید اجرایی و عملیاتی شود و کسی هم حق صدور فتوا ندارد.

شجاعی افزود: شأن مدیریتی بر حل مشکلات است به خصوص در جایی که قانون اجازه داده باید این کار به درستی انجام شود و اگر تشخیص از مدیری گرفته شود کار کردن او فایده ای نخواهد داشت.

استاندار خراسان شمالی اظهارکرد: طبق مصوبه این نشست سازمان تامین اجتماعی استان موظف است تا بخش نامه ها را در قالب نصب بنر در تمامی شعبات برای عموم مردم و واحدهای تولیدی اطلاع رسانی کند.

شجاعی گفت: تمامی مصوبات باید در زمان تعیین شده اجرایی شود و وظایف نیز به درستی انجام شود زیرا مدیر به معنای انجام کار اجرایی است و وقتی نمی توانید آن را انجام دهید پس شما مدیر نیستید.

وی در خصوص بحث مالیات واحدهای تولیدی نیز گفت: مدیر باید طبق اختیاراتش و در راستای قانون عمل کند ما نمی گوییم مالیات گرفته نشود اما مالیات اضافه ظلم بزرگ به مردم و واحدهای تولیدی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال ابجد اول اردیبهشت 1403 + فیلم