استفاده سودجویان از کلمه «اجباری» در پوشش بیمه سلامت


استفاده سودجویان از کلمه «اجباری» در پوشش بیمه سلامت

منتقمی گفت: سودجویان برای شیوه های جدید کلاهبرداری فعال هستند و با توجه به اطلاع رسانی گسترده درباره پوشش اجباری بیمه سلامت، افرادی که بیمه نیستند به دنبال بیمه شدن رفته و سودجویان نیز از همین کلمه «اجباری» سودجویی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: «محمد منتقمی راد» درباره سوء استفاده برخی شرکت ها و تماس با افراد برای اخاذی و پوشش بیمه ای افزود: همواره سودجویی از طرف برخی افراد وجود دارد. وقتی قرار است نفعی به بخشی از جامعه برسد، عده ای به دنبال منافع و سودجویی خودشان هستند. تا قبل از آغاز طرح پوشش اجباری بیمه سلامت، موضوع کارت بیمه سلامت توسط سودجویان و با تماس تلفنی مطرح بود و حالا با آغاز این طرح، شیوه سودجویی تغییر پیدا کرده است.

مدیرکل حراست سازمان بیمه سلامت ادامه داد: البته در حال حاضر میزان شکایت ها در سامانه 1666 سازمان بیمه سلامت با توجه به اطلاع رسانی های گسترده روابط عمومی سازمان بیمه سلامت در راستای آگاهی مردم، نسبت به گذشته کاهش یافته است. زیرا وقتی اطلاع رسانی گسترده و مناسب انجام می شود، تعداد شکایت ها با توجه به افزایش آگاهی جامعه، کاهش پیدا می کند.

منتقمی راد بیان کرد: بخشی از موفقیت سودجویان، برخورد تحکمی با افراد است. به طور مثال با داشتن اطلاعات فردی، تماس گرفته و خودشان را از سازمان بیمه سلامت یا وزارت بهداشت معرفی کرده و اطلاعات شناسنامه ای افراد را ارائه کرده و به شکل حرفه ای کلاهبرداری می کنند.

مدیرکل حراست سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: البته ما آگاهی کامل داریم که این سودجویان چطور این اطلاعات را کسب می کنند و به محض سوء استفاده با این کلاهبرداری ها و سودجویان برخورد شده و به مراجع قضایی معرفی می شوند. اگر تمام خدمات سازمان بیمه سلامت الکترونیکی شود، بخش زیادی از این سوء استفاده ها کاهش یافته و به حداقل می رسد.

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط