از دوران آنالوگ دچار مجاز شده ایم


از دوران آنالوگ دچار مجاز شده ایم

کوثری با بیان اینکه یک تعامل پیچیده با فضای واقعی- مجازی پیدا کردیم، گفت: رو به رشد شدن فضاهای بینابینی تکلیف ما را با این دو فضا به هم ریخته است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، دکتر «مسعود کوثری» صبح امروز (دوشنبه 20 آبان) در مراسم رونمایی از کتاب اینترنت و سواد مجازی که در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، گفت: تعریفی از مجازی نداریم. باید پاسخ دهیم که امر واقعی چیست،‌ اگر تکلیف را با امور واقعی روشن کنیم، بهتر می توانیم در مورد مجازی داوری کنیم. ما از دوران آنالوگ دچار مجاز شدیم.

مدیر گروه ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران با بیان اینکه کتاب اینترنت و سواد مجازی بیشتر در مورد سواد اینترنتی است تا سواد مجازی، عنوان کرد: این کتاب باید به انواع سوادها می پرداخت. ما یک تعامل پیچیده با فضای واقعی مجازی پیدا کردیم، رو به رشد بودن فضاهای بینابینی تکلیف ما را با این دو فضا به هم ریخته است، ما انسان قبلی نیستیم، مسئله فضای مجازی جای پژوهش بسیار دارد.

مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی با اشاره به اینکه مفهوم سواد می تواند مفهوم سرمایه دارانه باشد، افزود: یک وجه دیگر سواد وجه انتقادی آن است که در کتاب اینترنت و سواد مجازی به آن اشاره شده است. ما به هر دو وجه انتقادی و غیر انتقادی سواد نیاز داریم. سواد داشتن دو لبه است و هر دو لبه را باید در نظر گرفت. کتاب اینترنت و سواد مجازی با دقت خوبی نوشته شده است. آقای محسنی جزو دانشجویان خوب فوق لیسانس و دکترای رشته ارتباطات در دانشگاه تهران بودند. فصل گفتمان های کتاب در مورد سواد مجازی قشنگ است. کتاب اینترنت و سواد مجازی تحت تاثیر کتابداران است. کتابداران در مورد سواد رسانه ای زیاد نوشتند.

گفتنی است، کتاب اینترنت و سواد مجازی نوشته حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی و ابراهیم محسنی آهویی مشتمل بر شش فصل و 361 صفحه با قیمت 41 هزار تومان توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به چاپ رسیده است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خط و نشان صریح باقری برای صهیونیست‌ها