«اینترنت و سواد مجازی» تحلیل فراگیر در مورد مسایل مختلف دارد


«اینترنت و سواد مجازی» تحلیل فراگیر در مورد مسایل مختلف دارد

طالب پور با بیان اینکه کتاب اینترنت و سواد مجازی منابع متنوع و جالبی دارد، گفت: نظمی مناسب در فصول این کتاب که موضوعی مهم و مبتلابه دارد، به چشم می خورد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «علیرضا طالب پور» صبح امروز (دوشنبه 20 آبان) در مراسم رونمایی از کتاب « اینترنت و سواد مجازی» که در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، گفت: موضوع کتاب اینترنت و سواد مجازی موضوعی مهم و مبتلابه است. نویسنده این کتاب نسبت به مطلب آگاه است و همین که مسئول است و این از امتیازات مهم کتاب محسوب می شود. کتاب متن خوبی دارد، همچنین از منابع متنوع و جالبی برخوردار است. تحلیل مفید و فراگیر در مورد مسایل مختلف در این کتاب وجود دارد. همچنین نظم مناسب در فصول کتاب به چشم می خورد.

رییس پژوهشکده دانشگاه شهید بهشتی با طرح این سوال که فضای مجازی را به چه معنا به کار می بریم، عنوان کرد: فضای مجازی چهار ویژگی مهم دارد. سرعت بالا و رو به رشد اولین ویژگی این فضا است. امکان تکثیر نامحدود، قدرت ذخیره سازی حجم انبوه اطلاعات و قدرت یادگیری از دیگر ویژگی های فضای مجازی است.

بر اساس این گزارش، «حسین کلانتری»، سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی، استاد دانشگاه و نویسنده در این مراسم تصریح کرد: موضوع کتاب اینترنت و سواد رسانه ای مهم است. یکی از مباحثی که خلاء آن را حس می کنیم، خلاء سواد مجازی است نه تنها مردم که بسیاری از مسئولان طراز بالا هنوز تلقی درستی از فضای مجازی ندارند. بر این اساس، کتاب اینترنت و سواد مجازی می تواند راهگشا باشد.

وی همچنین ضمن تبریک به دکتر عاملی و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اظهار داشت: انشاءالله بتوانیم از این کتاب استفاده کنیم و منتظر آثار دکتر عاملی در این موضوعات هستیم.

گفتنی است، کتاب اینترنت و سواد مجازی نوشته حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی و ابراهیم محسنی آهویی مشتمل بر شش فصل و 361 صفحه با قیمت 41 هزار تومان توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به چاپ رسیده است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران