پیمایش ملی کودکان و اینترنت اجرا می شود


پیمایش ملی کودکان و اینترنت اجرا می شود

سلگی با بیان اینکه پیمایش سبک ایرانیان را برای نخستین بار در کل کشور انجام می دهیم، گفت: موج چهارم طرح پیمایش ارزش ها و نگرش ها را نهایتا تا بهار سال آینده اجرا می کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، دکتر «محمد سلگی» صبح امروز (دوشنبه 20 آبان) در مراسم رونمایی از کتاب اینترنت و سواد مجازی که در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، گفت: با شخصیت و مقام علمی دکتر عاملی که به جهت کاری که چند سال پیش انجام دادم، آشنا شدم و متوجه عمق تلاش های ایشان شدم. بعدها افتخار پیدا کردم که به پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات آمدم و دکتر عاملی عضو هیئت امنای پژوهشگاه هستند و بدین ترتیب آشنایی بیشتری صورت گرفت. افتخار چاپ و عرضه کتاب اینترنت و سواد مجازی به پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات داده شد. در فاصله یک ساله این کتاب آماده شد.

رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اظهار داشت: ما سه پژوهشکده، یک دفتر طرح های ملی و یک بخش انتشارات داریم. از حیث پژوهش ها فعالیت های مختلفی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات صورت گرفته است. در چند ماه اخیر 82 طرح اجرا شده و 24 طرح خاتمه یافته است. در بخش ترجمه 21 ترجمه در دست اجراست و 2 ترجمه خاتمه یافته است. 17 گزارش فرهنگی تهیه کردیم، حمایت از پایان نامه ها و رساله های دانشجویی 22 مورد بوده است. در چند ماه اخیر حدود 33 مقاله در بخش جستارها تهیه شد، 66 نشست و کارگاه برگزار کردیم، 194 عنوان کتاب در دست انتشار داریم که 52 عنوان کتاب در چند ماه اخیر منتشر شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از 16 سال موج سوم طرح مصرف کالاهای فرهنگی را انجام دادیم، تصریح کرد: موج اول این طرح در سال 79 انجام شد و موج دوم آن در سال 82 صورت گرفت. ظرف یکی دو ماه آینده گزارش موج سوم این طرح را ارایه می دهیم. طرح پیمایش ارزش ها و نگرش ها را داریم که سه موج آن در سال های 79، 82 و 94 انجام شد. تا پایان امسال و یا نهایت بهار سال آینده موج چهارم را اجرا می کنیم.

سلگی خاطرنشان کرد: طرح سوم فضاهای فرهنگی را در دست داریم. موج اول آن در سال 79 انجام شد. پیمایش هویت ایرانیان طرح دیگر ماست. در آذر ماه امسال بر روی 15 هزار نفر در کشور اجرا می شود. پیمایش ثبت ایرانیان برای اولین بار در کل کشور انجام می شود. مطالعات طرح پیمایش وضعیت مصرف شبکه های اجتماعی در حال انجام است.

رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با بیان اینکه پیمایش ملی کودک و اینترنت را برای اولین بار در آذر امسال انجام می دهیم، گفت: همچنین می خواهیم کاری در مورد سرانه مطالعه انجام دهیم و تلاش می کنیم به عدد مورد وفاق برسیم. تدوین و اجرای طرح آموزش سواد رسانه ای برنامه دیگر ماست. بررسی دیدگاه نخبگان در مورد چالش های پیش روی جامعه و طرح وضعیت نشاط در جامعه را نیز خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: کاری نیز در مورد خلقیات خواهیم داشت، در مورد آرزوهای جوانان کاری در سال 99 خواهیم داشت، پیمایش امید اجتماعی را برای اولین بار انجام دادیم. یک کارگروه تحت عنوان رصد فرهنگی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات شکل خواهد گرفت که با گستردگی بیشتر کارها را پیش ببریم. همچنین راه اندازی مرکز داده ها را در پژوهشگاه خواهیم داشت. در بخش تحلیل های ثانویه مقالات مختلفی داریم که تدوین می کنیم.

گفتنی است، کتاب اینترنت و سواد مجازی نوشته حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی و ابراهیم محسنی آهویی مشتمل بر شش فصل و 361 صفحه با قیمت 41 هزار تومان توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به چاپ رسیده است

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است