آهنگ تبدیل علم به محصول در کشورهای اسلامی شروع شده است


آهنگ تبدیل علم به محصول در کشورهای اسلامی شروع شده است

تهران- ایرنا- پروفسور محمد عبدالاحد، برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2019 گفت: خوشبختانه کشورهای اسلامی آهنگ تبدیل علم به محصول را شروع کرده‌اند.

پروفسور محمد عبدالاحد امروز دوشنبه همراه با پروفسور عمران اینان (Umran Inan) رئیس دانشگاه کوک ترکیه و عضو انجمن فیزیک آمریکا از کشور ترکیه و پروفسور حسین دیناروند استاد زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی در پژوهشگاه رویان به عنوان برگزیده جایزه مصطفی(ص) ۲۰۱۹ در بخش برگزیدگان مقیم کشورهای اسلامی معرفی و تقدیر شدند.

عبدالاحد در مراسم دریافت جایزه خود در تالار وحدت افزود: خوشحالم که موفق به انجام کاری در زمینه بهبود کیفیت سلامت بشر شده‌ام، تحقیقات و کار در آزمایشگاه‌های داخل کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: به خاطر انجام این تحقیق، مجبور شدم چندین سال به صورت عمیق در رشته پاتولوژی وارد شوم و خوشبختانه این فعالیت‌ها به نتیجه رسید و در حال حاضر تبدیل به محصول شده است.

برگزیده جایزه مصطفی(ص) که در زمینه شیوه‌های نوین تشخیص و درمان سرطان فعالیت دارد، ادامه داد: محصول تولید شده بر روی بیش از ۲۰ بیمار آزمایش شده و خوشبختانه قبل از توسعه این دانش و فناوری در کشور راهی ایجاد شده که به بیماران در دنیا جهت بهبود زندگی خود کمک کنیم.

عبدالاحد گفت: خوشبختانه در کشور زیرساخت‌ها فراهم شده و کار نشده در کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در کنکور قبولی در رشته برق و پزشکی جزو رشته‌های سخت است، افزود: الان این دو رشته به بلوغ رسیده طوری که این دو حوزه با هم کار می‌کنند و محصول وارد بازار شده است.

عبدالاحد یادآور شد: امیدوارم این کارها جزیره‌ای نماند و ادامه‌دار شود و در بقیه کشورهای اسلامی نیز ادامه پیدا کند.

پروفسور محمد عبدالاحد عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران متولد سال ۱۹۸۲ ( 1361) ایران است که با اثر ترجمه رفتار سلول‌های سالم و سرطانی در حوزه الکترونیک (شیوه‌های نوین تشخیص و درمان سرطان) حوزه علم و فناوری نانو توانست در بخش برگزیدگان مقیم کشورهای اسلامی سومین دوره جایزه مصطفی (ص) معرفی و تقدیر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه