اگر جلیلی و قالیباف بودند، از دستاورد بزرگ برجام خبری نبود/ روش رئیسی در برخورد با فساد، باعث فرار سرمایه می‌شود!


اگر جلیلی و قالیباف بودند، از دستاورد بزرگ برجام خبری نبود/ روش رئیسی در برخورد با فساد، باعث فرار سرمایه می‌شود!

هیچ چیزی به اندازه جنجال و هیاهو و دوقطبی سازی برای به حاشیه رفتن مطالبه گری مردم و به تاخیرانداختن زنگ حساب دولت،به کار اصلاح طلبان نمی آید.

سرویس سیاست مشرق- روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه های مشرق» همراه شوید.

*******

** اگر جلیلی و قالیباف بودند، از دستاورد بزرگ برجام خبری نبود!

«عبدالله ناصری» مشاور رئیس دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«هرگاه اصلاح‌طلبان در بخش‌هایی از قدرت حضور داشته، تغییرات مثبتی نیز در سطح جامعه رخ داده است».

ناصری در ادامه گفت:«در شرایط کنونی نیز اگر اصلاح‌طلبان در بخش‌هایی از قدرت حضور نداشته باشند امکان اینکه در کوتاه‌مدت یا میان‌مدت اقدامات موثری انجام بدهند وجود نخواهد داشت. نمونه بارز این رویکرد این است که دولت آقای روحانی با حمایت جریان اصلاحات روی کار آمد و دستاورد بزرگی مانند برجام با خود به همراه داشت. در حالی که اگر در سال۹۲ آقایان جلیلی یا قالیباف به ریاست جمهوری می‌رسیدند، چیزی به نام برجام وجود نداشت».

اگر جلیلی و قالیباف بودند، از دستاورد بزرگ برجام خبری نبود/ روش رئیسی در برخورد با فساد، باعث فرار سرمایه می‌شود!

برخلاف ادعای این فعال اصلاح طلب، اتفاقا جریان اصلاح طلب هیچگاه نوانسته کارنامه قابل قبولی از خود برجای بگذارد.

این طیف در صورت شکست در انتخابات، دروغ تقلب را مطرح کرده و کشور را به آشوب می کشد و در صورت پیروزی در انتخابات نیز دروغ کمبود اختیارات را مطرح کرده و از اجراکردن وعده های انتخاباتی طفره می رود.

اصلاح طلبان در سال ۹۶ مدعی بودند که اگر رقبای روحانی در انتخابات پیروز شوند، دلار ۵ هزارتومان شده و وضعیت کشور بحرانی می شود. این در حالی است که پس از پیروزی روحانی در انتخابات سال ۹۶، دلار تا ۱۹ هزارتومان افزایش یافت و اکنون نیز در کانال ۱۱ هزارتومان است.

مشاور رئیس دولت اصلاحات مدعی شده است که اگر جلیلی و قالیباف بودند، از دستاورد بزرگ برجام خبری نبود. سوال اینجاست که آیا کاهش ارزش پول ملی در پسابرجام و کاهش فروش نفت و گرانی اقلام ضروری و در نهایت کوچک شدن سفره مردم، دستاورد است؟!

طیف اصلاحات علیرغم در اختیارداشتن اکثریت مطلق دولت، از پذیرش مسئولیت وضع موجود شانه خالی کرده و توافق خسارت بار برجام را نیز دستاورد جا می زند، این رفتار چیزی جز توهین به شعور مردم نیست.

** روش رئیسی در برخورد با فساد، باعث فرار سرمایه می‌شود

«سعید لیلاز» عضو حزب کارگزاران- به دبیرکلی کرباسچی- و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه همشهری گفت:«رویکرد تبلیغاتی قوه قضاییه در برخورد با فساد باعث هراس سرمایه ها شده که معتقدم این مسئله به روند سرمایه گذاری در اقتصاد آسیب می رساند. می خواهم به آقای رئیسی، رئیس دستگاه قضا پیشنهاد کنم که با تمام قوا با فساد برخورد کند، اما سیاست و جهت گیری تبلیغاتی را تغییر دهد. همه باید خویشتن دار باشیم که این روند به فرار و ترس سرمایه ها منجر نشود».

لیلاز در ادامه گفت:«وقتی یک تولیدکننده و فعال اقتصادی که نشانی آن مشخص است و دارای شناسنامه است به دلیل ضعف ساختارهای ناکارآمد مورد هجمه و فشار قرار می گیرد، بازگشت سرمایه گذاری در پرده ابهام بوده و بهره وری در اقتصاد پایین تر می رود؛ بنابراین به طور طبیعی در یک محیط ناامن، تمایل به فعالیت های زیرزمینی بیشتر می شود و انگیزه سرمایه گذاری و فعالیت سالم و شفاف اقتصادی کاهش می یابد».

اگر جلیلی و قالیباف بودند، از دستاورد بزرگ برجام خبری نبود/ روش رئیسی در برخورد با فساد، باعث فرار سرمایه می‌شود!

اصلاح طلبان همواره مخالف جدی مبارزه با فساد بوده اند. این طیف ید طولایی در دفاع از مفسدان دانه درشت اقتصادی دارد. رسانه های اصلاح طلب بارها با مفسدان دانه درشت اقتصادی مصاحبه کرده و به تعریف و تمجید از آنها پرداخته اند.

اصلاح طلبان پیش از این مفسدان کلان اقتصادی را کارآفرینایی در سطح استیو جابز نامیده بودند!.

لیلاز در این مصاحبه به یک تولیدکننده شناسنامه دار اشاره کرده و از برخورد قضایی با وی گلایه کرده و اقدام دستگاه قضایی در پرونده این تولیدکننده را ناشی از ساختارهای ناکارآمد نامیده است. هر چند وی به نام این به اصطلاح تولیدکننده اشاره ای نکرده اما با توجه به سابقه این فعال اصلاح طلب در خودروسازی به احتمال قوی منظور وی، «عباس ایروانی» مدیر قطعه سازی عظام است.

مدیر هلدینگ «عظام» که حداقل ۱۲ کارخانه قطعه‌سازی دارد، متهم به فروش قطعات چینی به نام تولید داخل به خودروسازها است. دور زدن مسیرهای قانونی گمرک، عدم پرداخت مالیات و اخذ وام‌های کلان بدون وثیقه معتبر از دیگر اتهام‌های سنگینی وی است. اما از جمله موارد مهمی که در جلسات دادگاه ایروانی مورد توجه قرار گرفته، حجم رشوه‌هایی بوده که وی برای پیشبرد اقدامات نادرستش پرداخت ‌کرده است.

** کارنامه دولت مهم نیست، روحانی باید مثل زمان انتخابات جنجال کند

روزنامه های اصلاح طلب در شماره امروز با تیترهایی همچون «سپر بلا؛اختلال در سخنرانی روحانی توسط خودسرها»، «حمایت اکثریت، اعتراض اقلیت»، «اتهام زنی در برابر افشاگری روحانی»، «توپ پر روحانی در میدان امیرچخماق»، و..به دفاع از سخنرانی دیروز روحانی در یزد پرداختند.

در همین رابطه روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «حمایت اکثریت، اعتراض اقلیت» نوشت:«در جریان سخنرانی رییس‌جمهوری در یزد عده‌ای با شعارهای نقش بسته بر پلاکارد با مضمون اقتصادی و "گله‌مندیم" به استقبال روحانی رفتند. با این حال روحانی معتقد بود که این صدا، صدای همه مردم نیست. .. علی‌اکبر حدادی، یکی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب یزد، از حاضران در سخنرانی دیروز درباره حواشی پیش‌آمده گفت: "تاکنون هویت این افراد مشخص نشده است، اما از گروه سنی بسیار پایینی بودند. به نظر می‌رسید حتی دانشجو هم نبودند و محصل دبیرستان بودند. تعدادشان به ۳۰ تا ۳۵ نفر نمی‌رسید، جمعیت هم با آنها همراهی نکردند". »

اگر جلیلی و قالیباف بودند، از دستاورد بزرگ برجام خبری نبود/ روش رئیسی در برخورد با فساد، باعث فرار سرمایه می‌شود!

روزنامه آرمان نیز در مطلبی با عنوان « بی‌پروایی روحانی؛ بازگشت به روزهای انتخاب؟» نوشت:«به‌نظر می‌رسد فشارهای فراوان جریان‌های مختلف به روحانی و وضعیت اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و احساس ناسپاسی در برخی تریبون‌ها، زمینه ساز فعال شدن آتش فشان درونی روحانی در قبال مخالفان شده است...روحانی به تنهایی به صحنه آمده است چون تیم رسانه‌ای او نتوانسته است در برابر مسائل مطرح شده واکنش به موقع نشان دهد و معمولا در حالت انفعال قرار دارد...روحانی که در یزد سخنرانی کرد، شبیه‌ترین روحانی این سال‌ها به روحانی جریان انتخابات سال ۹۶ بود».

اصلاح طلبان از اظهارت جنجالی روحانی به وجد آمدند و صراحتا اعلام کرده اند که روحانی مطلوب برای آنها، روحانی دوران تبلیغات انتخابات ریاست جهوری است.

کارنامه خالی و غیرقابل دفاع دولت، اکنون به چالشی بزرگ برای اصلاح طلبان بدل شده است. بنابراین هیچ چیزی به اندازه جنجال و هیاهو و دوقطبی سازی برای به حاشیه رفتن مطالبه گری مردم و به تاخیرانداختن زنگ حساب دولت، به کار این طیف نمی آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم