30 درصد طرح‌های شرکت آب‌منطقه‌ای خراسان شمالی بدون مشتری


30 درصد طرح‌های شرکت آب‌منطقه‌ای خراسان شمالی بدون مشتری

بجنورد- ایرنا- افزایش قیمت‌ها و تخصیص اعتبارات به صورت اسناد خزانه، سبب شده تا پیمانکاران از اجرای طرح‌های شرکت آب‌منطقه‌ای خراسان شمالی استقبال نکرده و به فراخوان‌ها پاسخ ندهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بی‌رغبتی پیمانکاران به اجرای طرح های این شرکت موجب شده تا برخی فراخوان‌های انتخاب پیمانکار به‌ناچار دوباره برگزار شود.

سیدعقیل مرتضوی اظهار داشت: اکنون پیمانکاران، به علت تغییر یافتن جنس پول و نبود ثبات قیمت، مبلغ بیشتری را برای اجرای پروژه ها طلب می کنند و از سویی تخصیص اعتبارات به صورت اسناد خزانه با سررسید دوساله نیز سبب شده پیمانکاران به اجرای طرح ها اقبالی نشان ندهند.

وی افزود: ۳۰ درصد از پروژه هایی که به فراخوان رفته، به علت نبود تقاضا از طرف پیمانکاران، دوباره به مناقصه می رود و این امر زمان اجرای کارها را طولانی می کند.

مرتضوی با اشاره به برگزاری مناقصه برای ۱۰ پروژه عمرانی گفت: اکنون ۲۸ طرح در دست اجرا است که شامل سه طرح ملی، ۹ طرح ملی و استانی و ۱۶ طرح استانی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی همچنین در خصوص اجرای طرح لایروبی رودخانه های استان گفت: اکنون با ابلاغ اعتبارات، ۹ پیمانکار در هفت شهرستان استان نسبت به اجرای پروژه های لایروبی و بازگشایی رودخانه ها اقدام می کنند.

وی افزود: امسال حدود ۳۰ کیلومتر از رودخانه های استان بازگشایی و لایروبی شده و در نیمه دوم سال هم بیش از این میزان، اجرا خواهد شد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا با اجرای طرح های بازگشایی و لایروبی رودخانه ها، مخاطرات سیل های احتمالی، کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، بارندگی و جاری شدن سیلاب در خراسان شمالی، هر ساله سبب بسته شدن راه‌های روستایی و قطع ارتباط روستاییان می شود که وضعیت گلایه آنان را در پی دارد.

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در مناطق روستایی سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته