مصرف شربت و قرص زینک سولفات چه فوایدی دارد؟


روی دومین ماده و مهمترین ماده معدنی بعد از آهن می باشد که وجود آن در بدن بسیار حائز اهمیت است طوری که وجود این عنصر طبیعی در بدن بر روی فعالیت 100 آنزیم مختلف اثر می گذارد به خصوص آنزیم هایی که مربوط به سوخت و ساز بدن می باشد. از این رو برای درمان این کمبود مکمل هایی در غالب قرص زینک سولفات و شربت زینک سولفات ساخته شده است که می توانند در جبران...

روی دومین ماده و مهمترین ماده معدنی بعد از آهن می باشد که وجود آن در بدن بسیار حائز اهمیت است طوری که وجود این عنصر طبیعی در بدن بر روی فعالیت ۱۰۰ آنزیم مختلف اثر می گذارد به خصوص آنزیم هایی که مربوط به سوخت و ساز بدن می باشد. از این رو برای درمان این کمبود مکمل هایی در غالب قرص زینک سولفات و شربت زینک سولفات ساخته شده است که می توانند در جبران کمبود این ماده معدنی بسیار موثر عمل کنند.

مصرف شربت و قرص زینک سولفات چه فوایدی دارد؟

قرص زینک دارای انواع و گونه های مختلفی می باشد مانند زینک پلاس، زینک موضعی، گلوکونات زینک، اکسید روی،کی لیت های اسید آمینه زینک، و سولفات روی که وجود این ماده معدنی در بدن نوجوانانی که در حال رشد هستند، و همچنین زنان باردار از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد زیرا وجود آن در بدن به تقسیم طبیعی سلول ها، و رشد تکامل آنها کمک زیادی می کند علاوه بر این زینک ماده ای می باشد که در رشد و استحکام استخوانها، سلامت پوست و مو نقش بسیار مهم و اساسی دارد. از مهمترین علائم کمبود روی در بدن ابتلا به بیماری های عفونی و ویروسی مانند سرما خوردگی می باشد که اگر این ماده در بدن وجود داشته باشد سیستم ایمنی بدن را در مقابل ابتلا به این بیماری ها کاملا مقاوم و ایمن سازی می سازد.

مصرف شربت و قرص زینک سولفات چه فوایدی دارد؟
مصرف شربت و قرص زینک سولفات چه فوایدی دارد؟

مصرف شربت و قرص زینک سولفات چه فوایدی دارد؟

از آشکار ترین نشانه هایی که مشخص می کند شما دارای کمبود زینک و یا همان روی هستید مواردی از قبیل:

ابتلا به بیماری های مزمن ضعف اساسی در سیستم ایمنی بدن ابتلا به بیماری های عفونی طولانی مدت از بین رفتن و کمرنگ شدن حس چشایی کندی در روند کاهش وزن درد های عضلانی کم شدن حافظه مشکلات ناخن، پوست، مو ناتوانی جنسی در مردان تاخیر رشد کودکان

آشنایی با فواید مصرف شربت و قرص زینک سولفات

از آنجایی که امروزه به دلیل نداشتن تغذیه مناسب و عدم دریافت طبیعی مواد معدنی از مواد غذایی مکمل ها نقش پررنگی در زندگی ما پیدا کرده اند، که قرص زینک سولفات (Zinc Sulfate) و شربت زینک سولفات هم از سری همین مکمل هایی غذایی هستند، این مکمل ها در صورتی مصرف می شود فرد نتوانسته است از طریق مواد غذایی ماده مورد نیاز بدن خود را تامین کند به همین دلیل با تجویز پزشک از این مکمل ها در جهت کمبود این ماده معدنی استفاده می کنند.

مصرف شربت و قرص زینک سولفات چه فوایدی دارد؟

از مهم ترین فواید مصرف قرص زینک سولفات می توان به مواردی زیر اشاره کرد:

رشد طبیعی و تقسیم سلولی التیام سریع زخم ها بالا رفتن قدرت سیستم دفاعی تولید پروتئین تولید کلاژن و کراتین تقویت سیستم بینایی متابولیسم غذایی کاهش ترشح هورمون استرس

از آنجایی که قرص روی در حفظ سلامت پوست و زیبایی نقش مهمی را ایفا می کند بسیاری از خانم ها درصدد استفاده از این قرص به صورت خودسرانه هستند.

مصرف زینک برای چه افرادی توصیه می شود؟

زنان باردار و شیرده. افرادی که فعالیت های ورزشی زیادی دارند افرادی که سیگاری هستند. کسانی که مشروبات الکلی استفاده می کنند. کسانی که دچار مشکلات کلیوی و کبدی هستند. کسانی که دچار بیماری دیابت هستند. زمان هایی که افراد دچار می شوند. افرادی پوستشان دچار سوختگی شده است. افرادی که دچار سکته قلبی شده اند. افرادی که دچار بیماری آرتروز شده اند. افرادی که دچار بیماری سرطان شده اند. کسانی که مشکلات پوستی مانند آکنه دارند. افرادی که دچار مشکل پسوریازیس هستند. افرادی که دچار زخم های پوستی، التهابات پوستی شده اند. و افرادی که به سرماخوردگی های متعددی دچار می شوند. توجه داشته باشی که اگر شما در بدنتان کمبود مس دارید مصرف روی باعث می شود تا کمبود آن شدید تر شود.

مصرف شربت و قرص زینک سولفات چه فوایدی دارد؟

نحوه مصرف قرص زینک سولفات

شاید این سوال برای همه پیش بیاید که مصرف قرص زینک سولفات بهتر است و یا شربت آن؟ در جواب این سوال باید گفت که مصرف شربت آن برای کودکان مناسب است اما مصرف قرص آن برای بزرگسالان مناسب می باشد. نحوه مصرف دقیق و دوز مناسب قرص زینک سولفات معمولا توسط پزشک تعیین می شود اما به طور معمول برای مصرف این قرص ۱ ساعت قبل و یا ۲ ساعت بعد از خوردن غذا مصرف می شود، چنانچه معده شما دچار مشکل و ناراحتی شد می توانید آن را همراه با غذا مصرف نمایید.
دوز مناسب برای مردان حداقل ۱۱ میلی گرم و حداکثر ۳۴ میلی گرم است. دوز مناسب برای زنان حداقل ۹ میلی گرم و حداکثر ۳۴ میلی گرم می باشد. دوز مناسب برای خانم های شیرده تا قبل ۶ ماهگی نوزاد روزانه ۱۹ میلی گرم. دوز مناسب برای خانم های شیرده بعد از ۶ ماهگی نوزاد روزانه ۱۶ میلی گرم. دوز مناسب برای کودکان ۱ تا ۱۰ ساله روزانه ۱۰ میلی گرم. نیاز زنان به این ماده معدنی حداقل ۱۰ میلی گرم است، اما نیاز روزانه مردان حداقل ۱۲ میلی گرم می باشد قرص را حتما با ۱ لیوان آب میل نمایید و تا دو ساعت بعد از مصرف این قرص از مصرف شیر، غلات و سبوس خودداری کنید. از مصرف همزمان قرص زینک سولفات با مواد غذایی که سرشار از کلسیم و فسفر، و مواد لبنی خودداری نمایید.

مصرف شربت و قرص زینک سولفات چه فوایدی دارد؟

عوارض جانبی زینک سولفات

مصرف زیاد ماده معدنی روی باعث ایجاد حالت تهوع، زخم معده، اسهال، مسمومیت، بی قراری، بثورات پوستی، استفراغ ، کاهش کلسترول خوب و افزایش کلسترول بد خون، ایجاد ناراحتی برای معده می شود پس به هیچ عنوان بیشتر از دوزی که برایتان تجویز شده است استفاده نکنید.

کدام مواد غذایی حاوی روی هستند؟

مواد غذایی حاوی روی شامل بادام زمینی، تخم کدو، گوشت گاو و گوساله، کنجد، غذاهای دریایی، تخم مرغ، اسفناج، قارچ، نخود فرنگی، ماهی، میگو، بادام زمینی، که شما با جای دادن این مواد غذایی با ارزش می توانید تا حدودی نیاز خود به روی را تامین نمایید.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اطلاعات دارویی بر رو لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید