دومین سوگواره ملی هنری «اربعین» در ایستگاه پایانی/ از برگزاری تا تقدیر با حمایت کامل مسجدی‌ها


دومین سوگواره ملی هنری «اربعین» در ایستگاه پایانی/ از برگزاری تا تقدیر با حمایت کامل مسجدی‌ها

شفایی از ارسال نزدیک به یک هزار اثر در دو بخش عکس و سفرنامه به دومین سوگواره ملی هنری «اربعین» خبر داد و گفت: صاحبان سه اثر برگزیده در شب میلاد پیامبر(ص) تقدیر می‌شوند. تقدیر از عکاس عراقی به عنوان مهمان ویژه نیز برای این آیین پیش‌بینی شده است.

«سالار شفایی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اعلام برگزاری آیین اختتامیه دومین سوگواره ملی هنری «اربعین»، اظهار کرد: آیین پایانی این سوگواره پنجشنبه شب، 23 آبان ماه همزمان با شب ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) در مسجدالمتقین (واقع در محله صدر تهران) برگزار و در آن از خالقان آثار برتر تقدیر می شود.

دبیر دومین سوگواره هنری «اربعین» ادامه داد: طی مهلت اعلام شده در فراخوان، نزدیک به یک هزار اثر در دو بخش عکس و سفرنامه از بیشتر نقاط کشور به دبیرخانه ارسال شد چنان که آثاری از استان های فارس، خوزستان، لرستان و ... دریافت کردیم.

وی تصریح کرد: این آثار توسط هیئت داوران شش نفره متشکل از ظرفیت محله صدر و نیز صاحبنظران و کارشناسان این عرصه مورد ارزیابی و قضاوت قرار گرفت و نهایتا دارندگان رتبه های اول تا سوم با رای این هیئت انتخاب شد که در شب 23 آبان ماه با اعطای جوایز نقدی از آنها تقدیر به عمل می آید.

شفایی با بیان اینکه علی رغم برگزاری این سوگواره در عرصه ملی، فردی عراقی نیز در آن شرکت کرده است، گفت: با توجه به عدم پیش بینی بخش بین الملل و امکان اجحاف درباره دیگر علاقمندان خارج از مرزهای کشور به حضور در این سوگواره، آثار این عکاس خوش قریحه و باذوق عراقی در رقابت ها شرکت داده نشد اما از وی به عنوان مهمان ویژه در آیین اختتامیه تجلیل می شود.

دبیر دومین سوگواره هنری «اربعین» با بیان اینکه کیفیت آثار ارسالی به سوگواره در حد بالایی بود، اضافه کرد: این مسئله موجب شد علاوه بر انتخاب سه اثر نخست، شش قطعه عکس نیز با رای داوران و به منظور ارزیابی مردمی در فضای مجازی به قضاوت گذاشته شود تا از میان آنها از عکسی که بیشترین میزان مخاطب را دارد به عنوان اثر برگزیده تقدیر شود. این ارزیابی مجازی هم اکنون در حال انجام است.

وی درباره بخش های جانبی پیش بینی شده برای آیین اختتامیه دومین سوگواره هنری «اربعین»، ابراز کرد: تقدیر از دو تن از مجریان طرح نایب‌الشهید مسجدالمتقین در ایام پیاده روی اربعین و اعطای کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به حاضران در آیین پایانی به قید قرعه نیز برای این مراسم پیش بینی شده است.

دبیر دومین سوگواره هنری «اربعین» تاکید کرد: از حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و «احمد محمدی فر»، دبیر ستاد مرکزی اربعین کشور برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آمده است.

شفایی درباره ویژگی های این سوگواره اعلام کرد: برگزاری کاملا مردمی و با اتکاء به ظرفیت های مسجدالمتقین محله صدر ویژگی بارز این سوگواره است چراکه بدون مشارکت و حمایت هیچ دستگاه و نهادی و صرفا با حمایت خیرانه اهالی مسجد برگزار شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری سوگواره هنری «اربعین» در سطح بین المللی برای سال آینده، در کارگاه محتوایی آن بررسی می شود، خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه این سوگواره پنجشنبه، 23 آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشاء همراه با سخنرانی، مولودی خوانی، اجرای گروه سرود و پخش کلیپ و نماهنگ برگزار می شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه