نجات غریق های خراسان شمالی تمایلی به کار کردن ندارند


نجات غریق های خراسان شمالی تمایلی به کار کردن ندارند

رئیس هیات ورزشی نجات غریق خراسان شمالی گفت: نجات غریق های این استان تمایلی به کار کردن ندارند.

فرزاد ارکی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه 500 نجات غریق در این استان دارای کارت هستند، افزود: از این تعداد فقط 150 نفر در استخرها فعال هستند.

وی تاکید کرد: صدور کارت برای همه نجات غریق ها به این معنا نیست که تمامی آن ها در استخرها فعالیت کنند بلکه نوعی آموزش به آن ها است.

ارکی ادامه داد: از سوی دیگر کمبود استخر شنا در سطح استان یکی دیگر از عواملی است که سبب می شود تا بیشتر نجات غریق ها نتوانند در این رشته ورزشی کار کنند.

وی در ارتباط با مشکلات نجات غریق ها در این استان اظهارکرد: نجات غریق رشته پرمسئولیتی است چراکه اگر برای فردی در استخر مشکل به وجود آید و یا اینکه شخصی غرق شود، نجات غریق زندانی می شود و باید دیه پرداخت کند.

این مسئول تصریح کرد: اما با این مسئولیت سنگین، دست مزد پرداختی به نجات غریق ها بسیار کم است و این افراد ترجیح می دهند که این کار را انجام ندهند.

وی توضیح داد: به عنوان مثال باید از رقم 10 تا 15 هزار تومان به ازای هر ساعت به نجات غریق ها پرداخت شود این در حالی است که این رقم به شش تا هفت هزار تومان می رسد.

رئیس هیات ورزشی نجات غریق خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر استخرها به افراد واجد شرایط واگذار نمی شود و هم اکنون دو استخر بسیار خوب در شهر بجنورد تعطیل هستند.

وی در ادامه بیان کرد: باید این فرصت به نجات غریق ها داده شود تا آن ها آماده شوند اما نه فرصت و نه فضایی به آن ها اختصاص داده نمی شود تا آن ها نیز تمرین و آموزش های مورد نیاز را انجام دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس