209 خانوار تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی صاحب‌خانه شدند


209 خانوار تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی صاحب‌خانه شدند

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: طی امسال 209 خانوار تحت حمایت این نهاد صاحب‌خانه شدند.

مجید الهی راد با اشاره به برنامه عمرانی کمیته امداد خراسان شمالی طی سال ۹۸، گفت: طبق برنامه‌ها، طی امسال ساخت حدود ۷۵۰ واحد مسکونی شهری و روستایی پیش‌بینی‌شده است.

به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، وی با اشاره به اینکه از مجموع واحدهای مذکور ۴۸۵ واحد برای مددجویان روستایی و ۲۶۱ واحد نیز برای مددجویان شهری احداث می‌شود، خاطرنشان کرد: از این واحدها ۱۲۰ واحد روستایی و ۴۹ واحد شهری به مددجویان تحت حمایت این نهاد تحویل داده‌شده است.

وی همچنین یادآور شد: علاوه بر این طی امسال ساخت ۹۸۵ واحد نیز برای مددجویان سیل‌زده پیش‌بینی‌شده است که تاکنون ۴۰ واحد آن تحویل داده‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه بابیان اینکه واحدهای مسکونی روستایی در متراژهای ۴۰ تا ۷۰ متر بسته به نفرات خانوارهای متقاضی ساخته می‌شود، بیان کرد: برای هر مترمربع از منازل مسکونی یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه می‌شود.

الهی راد به واحدهای احداثی برای مددجویان شهری نیز اشاره کرد و گفت: این واحدها نیز برای مددجویان صاحب زمین در متراژهای ۴۰ تا ۷۰ متر احداث و یا خریداری و به مددجو تحویل داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد این استان برای ساخت مسکن شهری بالای سه نفر ۳۰ میلیون تومان بلاعوض در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و برای خانواده‌های دو نفرِ نیز ۱۰ میلیون تومان به‌صورت بلاعوض پرداخت می‌کند.

وی یادآور شد: مسکن‌های مددجویان تحت حمایت این نهاد از محل منابع صدقات، زکات، مشارکت‌های مردمی، منابع داخلی کمیته امداد و همچنین منابع دولتی تأمین اعتبار می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان